digitaltv boxar

är det nån här som känner till nån box med båda digital ljudutgång och
svhs utgång ?

Re: digitaltv boxar
On Tue, 19 Aug 2003 10:43:43 GMT, snipped-for-privacy@telia.com (Magnus

S-VHS-utgång existerar inte alls, endast i fantasin.

Boxar brukar ha RGB-utgång som är ännu bättre än S-VIDEO förstås.
Utgång med S-VIDEO är endast en nödlösning för videobandspelare.
Här finns alla boxar där uppgift om digital ljudutgång finns med.
http://www.boxer.se/?page82%6

--

 + Ken +

Re: digitaltv boxar

Jag antar att de digtala utgångarna har stöd för PCM men hur är.. sänds
filmer i 5.1 ljud och sådana fall i vilket format kommer de ut på den
digitala ljudutgången ?

Mvh Danne

Re: digitaltv boxar

SVT1 sänder redan allt material i dolby digital 2.0 och har sänt
samtliga
"allsång på skansen" i dolby digital 5.1.
Allt material som produceras idag av SVT är i 5.1 och SVT 2 kommer också
att
sändas i DD snart.
Så om ett halvår blir det riktigt roligt i marknätet, äkta widescreen
och
dolby digital 5.1.

Hittills är den enda boxen som klarar dolby digital Nokia 212T övriga
skickar bara PCM.

Vad jag hört är att en ev uppdatering till Sagem 5510 kommer att ge
dolby
digital.

Den nya Force-boxen vet jag ännu inget om , var dock nära att köpa en
idag
för att testa (2299:-).

Site Timeline