Magnetventiler, var köpa billiga?

Jag leter efter 4 st magnet ventiler till ett bevattnings system hemma. De ska
klara trycket i vatten kranen hemma. De ska sitta i källaren så jag vill ha
något som känns tryggt, plast går bort. De billigaste jag hittat är på
www.nordpost.se men där kostar de 395+m st.

Känner någon till någon annan leverantör?

/Magnus

Re: Magnetventiler, var köpa billiga?

skroten är hobby idotens bäste vän :-)
kolla på enkla luftventiler om du inte hittar något annat

Mvh
hannu

Re: Magnetventiler, var köpa billiga?

Kolla istE4%llet i en gammal disk/tvE4%ttmaskin som nE4%stan alltid har =
dessa magnetventiler fF6%r att stE4%nga av vatten med exakt samma tryck =
som kranvattnet (dom kopplas ju nE4%mligen till samma ledningar ;o)

/Peter

Site Timeline