bilen slutar ladda

tjena jag har nått konstigt fel i bilen
Den slutar ladda om jag varvar mer än 3500varv
Kolen är det inget fel på

Nån som har nån aning om vad det kan vara för fel?

//Johan

Re: bilen slutar ladda

remmen som slirar kanske?

Re: bilen slutar ladda

Prova på swnet.fordon.bilar istället.

/Micke

Re: bilen slutar ladda

aah ok tack ska prova där

Re: bilen slutar ladda

helt eller delvis??

Om du har ovalslitna släpringar så kan kolen börja
studsa/släppa över ett visst varvtal och då blir det inte
mycket ström.

i det läge så föreslår jag en utbytes/renoveringsgenerator...

men innan dess, kolla att alla aslutningar mm.
är OK och för säkerhets skull även prova att byta
regulator  (om det är en sådans som sitter ihopbyggd
med kolen).

/TE

Re: bilen slutar ladda

tjena jag tror inte det är regulatorn den är ihopbyggd med kolen o kolen
bytte jag bara för nån månad sedan. Det lutar åt att det är släpringarna som
är slitna

får kolla med skroten om dem har nån generator, om inte kanske dem kan ta
emot bilen :)

Re: bilen slutar ladda

som

Plocka lös generatorn och plocka isär den, svarva sedan ner släpringarna
lite grann om det finns kvar så det räcker.
glöm inte att efter det skrapa rent spåren på släpringarna så det inte kan
bli kontakt av damm från svarvningen. har funkat för mej otaliga gånger.

/M

Re: bilen slutar ladda

Det brukar finnas nya släpringar att montera , de är inte dyra , men
kräver kanske en svarv för att få dem riktigt centrerade .På samma
veva  byt lagren också. Kanske lättast att du köper en begagnad eller
reparerad generator
mvh ralle

Site Timeline