używał ktoś coś

Tak, tak, tak. Jeszcze jakieś pytania?

W ustawieniach sieci masz bramę (gateway) to jest urządzenie przez które ma iść wszystko co idzie na internet a nie do sieci lokalnej, w typowej konfiguracji sieci domowej z internetem przez xDSL jest to router, niezależnie po WiFi czy po kablu ma ten sam IP, dostęp do niego jest jak do każdej maszyny w sieci lokalnej - natychmiastowy. Specjalnie dla Ciebie zrobiłem test na laptopie, więc ten sam ISP, router, raz po kablu raz po WiFi

Ping do routera po WiFi

C:\>ping 192.168.0.1

Badanie 192.168.0.1 z użyciem 32 bajtów danych:

Odpowiedź z 192.168.0.1: bajtów=32 czas=1ms TTL=64 Odpowiedź z 192.168.0.1: bajtów=32 czas=1ms TTL=64 Odpowiedź z 192.168.0.1: bajtów=32 czas=3ms TTL=64 Odpowiedź z 192.168.0.1: bajtów=32 czas=3ms TTL=64

Statystyka badania ping dla 192.168.0.1: Pakiety: Wysłane = 4, Odebrane = 4, Utracone = 0 (0% straty), Szacunkowy czas błądzenia pakietów w millisekundach: Minimum = 1 ms, Maksimum = 3 ms, Czas średni = 2 ms

Ping do routera po kablu

C:\>ping 192.168.0.1

Badanie 192.168.0.1 z użyciem 32 bajtów danych:

Odpowiedź z 192.168.0.1: bajtów=32 czas<1 ms TTL=64 Odpowiedź z 192.168.0.1: bajtów=32 czas<1 ms TTL=64 Odpowiedź z 192.168.0.1: bajtów=32 czas<1 ms TTL=64 Odpowiedź z 192.168.0.1: bajtów=32 czas<1 ms TTL=64

Statystyka badania ping dla 192.168.0.1: Pakiety: Wysłane = 4, Odebrane = 4, Utracone = 0 (0% straty), Szacunkowy czas błądzenia pakietów w millisekundach: Minimum = 0 ms, Maksimum = 0 ms, Czas średni = 0 ms

Ping do googli po WiFi

C:\>ping google.com

Badanie google.com [173.194.41.167] z użyciem 32 bajtów danych:

Odpowiedź z 173.194.41.167: bajtów=32 czas=12ms TTL=58 Odpowiedź z 173.194.41.167: bajtów=32 czas=25ms TTL=58 Odpowiedź z 173.194.41.167: bajtów=32 czas=16ms TTL=58 Upłynął limit czasu żądania.

Statystyka badania ping dla 173.194.41.167: Pakiety: Wysłane = 4, Odebrane = 3, Utracone = 1 (25% straty), Szacunkowy czas błądzenia pakietów w millisekundach: Minimum = 12 ms, Maksimum = 25 ms, Czas średni = 17 ms

Ponieważ drugi raz wylosowało mi inny IP wpisałem je ręcznie więc teraz ping do googli po kablu

C:\>ping 173.194.41.167

Badanie 173.194.41.167 z użyciem 32 bajtów danych:

Odpowiedź z 173.194.41.167: bajtów=32 czas=12ms TTL=58 Odpowiedź z 173.194.41.167: bajtów=32 czas=11ms TTL=58 Odpowiedź z 173.194.41.167: bajtów=32 czas=11ms TTL=58 Odpowiedź z 173.194.41.167: bajtów=32 czas=11ms TTL=58

Statystyka badania ping dla 173.194.41.167: Pakiety: Wysłane = 4, Odebrane = 4, Utracone = 0 (0% straty), Szacunkowy czas błądzenia pakietów w millisekundach: Minimum = 11 ms, Maksimum = 12 ms, Czas średni = 11 ms

Nadal uważasz że to placebo?

Reply to
AlexY

Dnia Sun, 29 Jun 2014 12:11:06 +0100, AlexY napisał(a):

U mnie to wyglada jakos tak

ten pierwszy jest ciekawy

Tylko tak nie bardzo dowodzi dlaczego. W koncu do routera po wifi masz dobrze.

trzeba dodac -t i testowac wiecej pakietow.

A mam program ktory na poczatek czyta 20 tys rekordow z bazy danych. Razem nieduzo - karta pokazuje cos 5MB. Po wifi trwa to wielokrotnie dluzej niz po kablu, mimo ze transfer po wifi niby szybszy.

Użytkownik J.F. napisał:

[..]

Nie musi

Akurat w tym momencie było dobrze

Wiem, robię to jak szukam przyczyny problemów w sieci.

Bo tym transferem dzielisz się z sąsiadami, specyfika działania kanału radiowego itd. Zrób inną próbę, podczas ściągania jakiegoś pliku nawet z sieci lokalnej sprawdź jakie są pingi.

Reply to
AlexY

Zaczekaj, bo to fascynujące. Karta graficzna wyświetla kolor RGB

128,128,128, statyczny, jednolity obszar. Wyswietla raz przy 60Hz a raz przy 120Hz. Tak?

I teraz, jesli dobrze rozumiem, twierdzisz że Ci miga zmieniając szybko odcienie? Masz sprawny LCD?

Mamy +- 1ms. Gdybyś zrobił na Linuxe wiedzielibyśmy więcej. Tylko że tak czy inaczej to jest 1ms róznicy. Jedna tysięczna sekundy. To ma wpływać na komfort grania? Wątpie żeby w przypadku przeciętnej gry dalo radę w ciągu 1ms przeliczyć choćby samą fizykę bohatera.

Jesli udowodnisz że pingiu poza bramę *przez* wifi są dużo dłuższe niż przez ethernet to pozostaje tylko przerobić router na podstawkę do papieru. Na razie widzimy szum.

Mała uwaga: jak już pingujesz to zwróć uwagę że trasa docelowa jest routowana dynamicznie. Z dokładnością do ułamków sekundy.

1ms różnicy w WiFi w grach? Oczywiście.

Jesli chcesz mi udowodnić ze wifi ma dłuższy processing pakietów - to masz rację. Ale ja nie walcze z tym twierdzeniem. Ja walcze że "1-4ms to dużo w grach". Nie, to nic. Placebo.

Reply to
Sebastian Biały

Nie, parametry korekcji koloru (jasność, kontrast, temperatura barw) modyfikują "czas otwarcia" ciekłego kryształu.

Jak najbardziej, jest taki fenomen sprawiający że upośledzony zmysł jest kompensowany innym, u mnie jest zdecydowanie lepiej z oczami, byłbym świetnym snajperem, a pamiętasz była tu ostatnio dyskusja o migotaniu diody LED?

To jest syntetyczny niemiarodajny test pokazujący że jest coś na rzeczy

Czemu mam udowadniać, sprawdź osobiście.

użyj tracert (windows) lub traceroute (linux) zamiast ping, wyjdzie mniej więcej to samo.

Nikt raczej nie gra w grę zainstalowaną na routerze, gdyby było tak że WiFi tylko dokłada 1ms było by fajnie.

Mój laptop nie jest dość mocny by odpalić współczesne gry tak że poza prostymi pingami nie jestem w stanie podać nic więcej, jeśli ktoś z obecnych tu gra w WoT przez WiFi niech poda jakie ma pingi, ja po kablu mam w okolicy 30ms.

Reply to
AlexY

Użytkownik "AlexY" snipped-for-privacy@irc.pl napisał w wiadomości news:lopq5n$bav$ snipped-for-privacy@dont-email.me... ...

Microsoft Windows XP [Wersja 5.1.2600] (C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\>ping -n 10

Badanie

[162.213.61.98] z użyciem 32 bajtów danych:

Odpowiedź z 162.213.61.98: bajtów=32 czas=190ms TTL=53 Odpowiedź z 162.213.61.98: bajtów=32 czas=190ms TTL=53 Odpowiedź z 162.213.61.98: bajtów=32 czas=195ms TTL=53 Odpowiedź z 162.213.61.98: bajtów=32 czas=193ms TTL=53 Odpowiedź z 162.213.61.98: bajtów=32 czas=193ms TTL=53 Odpowiedź z 162.213.61.98: bajtów=32 czas=194ms TTL=53 Odpowiedź z 162.213.61.98: bajtów=32 czas=200ms TTL=53 Odpowiedź z 162.213.61.98: bajtów=32 czas=199ms TTL=53 Odpowiedź z 162.213.61.98: bajtów=32 czas=197ms TTL=53 Odpowiedź z 162.213.61.98: bajtów=32 czas=194ms TTL=53

Statystyka badania ping dla 162.213.61.98: Pakiety: Wysłane = 10, Odebrane = 10, Utracone = 0 (0% straty), Szacunkowy czas błądzenia pakietów w millisekundach: Minimum = 190 ms, Maksimum = 200 ms, Czas średni = 194 ms

C:\>tracert

Trasa śledzenia do

[162.213.61.98] przewyższa maksymalną liczbę przeskoków 30

1 3 ms 3 ms 3 ms 192.168.0.1 2 * * * (ten krok jest u mnie bardzo często niemy). 3 17 ms 13 ms 10 ms 89-75-24-193.infra.chello.pl [89.75.24.193] 4 111 ms 121 ms 108 ms 84.116.252.89 5 110 ms 110 ms 117 ms 84.116.136.141 6 118 ms 120 ms 122 ms us-nyc01b-rd1-gi-2-0-0.aorta.net [84.116.130.26] 7 119 ms 116 ms 117 ms 84.116.135.77 8 119 ms 120 ms 119 ms nyk-b3-link.telia.net [80.239.194.193] 9 118 ms 116 ms 129 ms nyk-bb2-link.telia.net [80.239.147.137] 10 193 ms 229 ms 193 ms sjo-bb1-link.telia.net [213.155.135.131] 11 192 ms 194 ms 207 ms wargaming-ic-301984-sjo-bb1.c.telia.net [80.239. 193.182] 12 200 ms 190 ms 196 ms us3-slave-98.worldoftanks.com [162.213.61.98]

Śledzenie zakończone.

C:\>exit

Jak widać, do routera brzegowego mam bardzo przyzwoicie, ale potem jest duży skok... Jednak ping daje bardzo równomierne rezultaty, więc z pewnością lepiej się na tym zagra, niż raz by było 20, drugi raz 500, trzeci 150, czwarty 300, i tak dalej, za każdym razem zupełnie inaczej. Pingi pingami, ale jeszcze odpowiedzieć część wykonawcza programu w serwerze, tego się nie uwzględnia. Z moich doświadczeń - nie ma żadnej korelacji między czasami ping, a szybkością ciągnięcia plików, natomiast jest duża zależność od regularności tych czasów. I bardzo duża od strat pakietów, nawet jak czasy są regularne i małe.

Reply to
ACMM-033

Użytkownik AlexY napisał:

A nazwiska takie jak Shannon, Nyquist, Whittaker czy Kotielnikow mówią ci coś?

Eter nie z gumy, nie rozciągniesz.

Tego sie dzisiaj nei uczy bo to starocie. Miszcze elektroniki pzresla dowolna liosc informacji i skompresuja dowolnego fajla do 1 bitu.

Poza tym, to matematyka. A jak udowodniono w wielu dyskusjach na tej grupie i innych, matematyka elektronikowi i informatykowi jest zupelnie zbedna

A.L.

Reply to
A.L.

Dnia Sun, 29 Jun 2014 22:03:44 -0500, A.L. napisał(a):

A swoja droga ... ciekaw jestem czy ono jest prawdziwe. Tzn czy nie da sie jeszcze jednego bitu wycisnac ... albo i wiecej, stosujac kody korekcyjne.

Jak sobie dooczytalem jak dziala odbiornik GPS ... cud, nic innego tylko cud ...

Przecież kody korekcyjne to dodatkowa informacja do przesłania. Jak kto woli - utrata informacji spośród wszystkich możliwych kombinacji. Pierwsze licząc "od netto", drugie licząc "od brutto". Tak czy inaczej, w efekcie prześlesz *mniej* :)

W przeszłości, owszem, wykryto "naruszenia" owych praw, sprowadzały się one do przyjmowania błędnych założeń. Można takie przypadki zlokalizować nawet jeszcze w początkach usenetu, na przykładzie modemów o określonej częstotliwości nośnej, bazujące na przeoczeniu, iż modulacja nie musi ograniczać się do jednej i to jednopoziomowo skwantowanej wartości (dołożenie modulacji fazy *lub* rozpoznawanie wielu poziomów amplitudy może przenieść pozostałą informację, dającą się upchnąć w paśmie).

pzdr, Gotfryd

Reply to
Gotfryd Smolik news

W dniu 2014-06-28 02:57, Pszemol pisze:

Tylko że dostawcy kablówek z internetem nie robię pomiarów i raczej by się nie zgodzili na ciągniecie dwóch kabli, jednego do tv a drugiego do routera.

Zwykły konsument tez raczej o takich sprawach nie ma pojęcia, kupuje i myśli że będzie działać. Nikt nie pisze ostrzeżeń na pudełku, że to sprzęt specjalistyczny, do montażu tylko przez przeszkolone i odpowiednio wyposażone firmy.

Koniec końców okazało się że karta wifi na usb z dłuższą antena dała radę i honor technologii wifi został uratowany.

Jak wyżej - jak jest taki problem że samemu nie dam rady, to do kitu z takimi wynalazkami. Miało być łatwo, miło i przyjemnie, no i szybko :)

Jak się co tydzień bawić w szukanie dziury w paśmie, to może jednak się spiąć i zrobić ten kabel, a potem mieć święty spokój :)

Podłączanie nowego sprzętu wygląda tak: Kto pamięta hasło do wifi - nikt. Szukanie karteczki z hasłem - nie ma. Telefon do mnie - jadę ratować rodzinę :) Hasło do routera - tez zaginęło (czasami zabieram ze sobą, już się nauczyłem ;) Reset routera, ustawianie wifi od nowa, konfiguracja urządzeń (komputery i smartfony), zapisanie haseł na karteczkach. Za pół roku - powtórka z rozrywki :)

Ze switchami nie ma takich problemów ;) No i 1Gbit tez robi różnicę.

Ale zawsze jakieś ślady są, no i to już pod jakieś paragrafy może podlegać.

Może hula, może nie. Jakoś tak na zapas wolę się zabezpieczyć, ekshibicjonistą też nie jestem. A prawodawstwo się zaostrza, wolę nie tłumaczyć prokuratorom że nie jestem wielbłądem.

Zawsze można dokupić dłuższy kabelek i wrzucić za szafę albo sofę żeby nie kuł w oczy :)

Reply to
Piotr Dmochowski

Użytkownik ACMM-033 napisał:

Nie to, z gry, w lewym górnym rogu jest podane, co mi najbardziej przeszkadza to różne zachowanie WiFi jak jest obciążone i puste.

Niech jest 200ms byle stabilnie, ale dobrych wyników w grze nie wróżę.

Obróbka przez serwer jest nieistotna, wszyscy mają tak samo.

Relacja jest raczej w drugą stronę, zaczynasz ściągać - pogarszają się pingi, sam transfer od pingów nie jest uzależniony, co najwyżej od zgubionych pakietów.

Reply to
AlexY

No ale jesli szumy przeklamuja losowe bity, to kodem korekcyjnym mozna te przeklamania usunac.

Modemy nabraly wigoru po zastostowaniu kodowania, ktore zwiekszylo ilosc bitow. Trellis, Viterbi ...

Ale to robili juz dawno - QPSK, QAM bylo jeszcze w czasach 2400 b/s.

Dopiero pozniejsze osiagniecia siegnely kresu ...

Nie wiem jak duże masz mieszkanie w tym bloku, ale to często kwestia przeniesienia routera z jednego miejsca w pokoju do drugiego i pociągnięcia kabla gdzieś przy ścianie po podłodze za biurkiem, albo nawet przekręcenia anten nieco w bok...

A piszą na pudełku żeby oddychać w czasie zakupów? Uważaj, bo się udusisz :-))) Generalna zasada jest, że jak nie wiesz jak gotować bakłażana to najpierw się interesujesz tematem a potem kupujesz... A nie żeby potem narzekać "na bakłażanie nie było instrukcji gotowania"... No nie napisali że jak się samemu nie ten tego to dobrze jest wezwać do pomocy kogoś kto jest ten tego.

Jasne... Raczej honor "instalatora".

Nikt Ci tego nie obiecywał... Sam sobie takie obiecanki cacanki wymyśliłeś.

Jak Ci pasuje.

Wybacz, ale nie dla wszystkich nadają się dzisiejsze technologie. Zauważ, że hasło wifi jest aby intruz z zewnątrz nie wszedł do sieci. Nic nie stoi Ci na przeszkodzie, aby hasło dać na nalepce na routerze.

Jasne... ale są inne. Trzeba być na stałe podłaczony kablem. Ogranicza to mobilność urządzeń mobilnych...

Bo łamanie czyichś haseł sądzisz, że pod paragrafy nie podlega? :-)

Reply to
Pszemol

Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lp3hhe$8lf$ snipped-for-privacy@dont-email.me...

Nie, to nie jest jedyny sposob postepowania. Zobaczysz w sklepie, kupisz, potem zaczniesz przepisu szukac.

Ale ... ananasa z instrukcja obslugi juz widzialem. Do kokosa powinna byc obowiazkowo :-)

Z jego wifi też tak może być, ale on woli narzekać zamiast się doszkolić z tematu...

:-)) i dołączony młotek + dłuto w zestawie ?

Reply to
Pszemol

Pan Pszemol napisał:

Do czego dłuto? Zawsze dokładnie jedna z trzech dziurek jest drożna (to przez nią wychodzi kiełek), wystarczy przetkać choćby patykiem, włożyć słomkę i wypić. Potem już tylko rozwalić skorupę o podłogę lub przygodny kamień.

Jarek

Nie mam zielonego pojęcia jak się to robi - ale Ty widzę ekspert :-)

Reply to
Pszemol

Użytkownik Pszemol napisał:

Wiertarka.

Współczesne telewizoryu mają engine interpolujący ramki. Tak żeby wyświetlić 100, 200, 600Hz. Kazdy z tych engine wymaga wielu ramek aby prawidłowo wykonać interpolację. Efektem czwego nie ma *NIC* dziwnego w TV opóźniającym obraz o dobrą sekundę. I nic dziwnego w tym że twój sasiac krzyczy gool przed tobą, bo u Ciebie interpolacja, satelita, łącza, interaktywna reklama i cenzura a u niego do niedawna analog.

Reply to
Sebastian Biały