układu z myślą o długowiec

Mam wszystko to, co mi potrzebne.

Nic interesującego tam nie widzę, a nawiązywanie do 4K wzbudza tylko uśmiech politowania.

Reply to
Marek

W dniu 2014-11-29 o 22:13, Dykus pisze:

Mam na dysku katalog Cat.No.C02E-14 Muraty (mam taką tendencję do backupowania internetu) i tam na stronie 32 jest wykres dla GRM Series dla 3 różnych dielektryków: X7R, Y5V i C0G na napięcie 50 V. Taki za 20 gr np CL31B106KAHNNNE Samsunga to jednak traci 60 procent pojemności przy 12 woltach. Tak więc jakby się chciało mieć 10 uF to trzeba dać 22uF 1210 25V np CL32A226KAJNNNE za jakieś 54 gr/szt (TME)

Reply to
Mario

Uff, dzięki wielkie za równie krytyczne uwagi nt. tzw. home automation, już myślałem, że tylko ja jestem dziwny i nie rozumiem jakie to jest wszystko fajne. Powiedzmy sobie szczerze; większość rozwiązań z w/w dziedziny jest bez sensu. Wyjątkiem mogą być urządzenia typu otwieranie bramy komórką (co zauważył kol. Zachariasz). No ale to nie jest żaden inteligentny budynek tylko zwykłe praktyczne usprawnienie.

Trzeba sobie odpowiedzieć na podstawowe pytanie: "na ch.. mi to"?

jp

jacek pozniak wrote:

Reply to
jacek pozniak

Ot, co, po prostu szczęściarz.

jp

Reply to
jacek pozniak

W dniu 2014-11-29 22:22, Marek pisze:

Właśnie wydaje mi się, że przedmówcy nie do końca zrozumieli koncepcję. Ja chciałbym wykonać projekt prostego modułu, który umożliwi mi monitorowanie otoczenia za pomocą PIR-ek, sprawdzanie temperatury za pomocą DS18B20 na magistrali 1wire oraz załączanie odbiorników 230V o małej mocy (w domyśle "żarówek" LED-owch), przy czym nikt nie mówi, że planuję już teraz robić wielki remont w celu podłączenia do tego każdej lampy w domu. Projekt ma łączyć cel praktyczny z edukacyjnym.

Co dostaję? Link do fabrycznych rozwiązań za kilkanaście-kilkadziesiąt t6ysięcy zł, ze sterowaniem absolutnie wszystkim, ekranami LCD i rozmaitymi bajerami.

To trochę tak, jakbym zapytał o budowę krótkofalowego transceivera QRP, w odpowiedzi dostając coś takiego:

"Zapomnij o tym radiu. Tylko się namęczysz, a i tak nie zawsze będziesz miał dobrą propagację. Tu masz telefon satelitarny za 10k zł. Kup sobie raczej coś takiego."

Reply to
Atlantis

jacek pozniak pisze: [..]

  1. Dla wygody
  2. Bo można
Reply to
AlexY

W dniu 30-11-14 10:31, AlexY pisze:

To ja uzupełnię te ważkie argumenty przemawiające za:

- bo lubię i co mi zrobicie,

- na złość mamie się przeziębię,

- bo mnie stać, a co, itd.

Tylko dlaczego na grupie elektronika, a nie pl.misc.psychiatria ?

Reply to
Dupek Żołędas

On 2014-11-30 12:20, Dupek Żołędas wrote: [...]

No właśnie, dlaczego stawiasz pytanie "na ch.. mi to" tutaj a nie tam? :-D

Reply to
JDX

Mowa, ma się rozumieć, o stabilizatorach liniowych, nie tych impulsowych?

Orientujesz się może skąd się (fizycznie) ta zależność pojemności od napięcia bierze?

Takie kombinacje też używam na swoich płytkach.

Rzuć proszę jakimiś fotkami z oscyla... chętnie popatrzę :-)

Reply to
Pszemol

I to jest u kogoś w prywatnym domu?? To tymbardziej mi się marzy drewniany domek w Kanadzie, bez TV i bez telefonu...

Jasne... zwłaszcza kabelkowy ethernet do laptopa i smarfona :-)))

Reply to
Pszemol

To jest chyba problem powszechny: w młodości, gdy brak nam doświadczenia albo nie mamy kogo się poradzić i robimy błędy albo nie słuchamy tych, którzy dobrze nam radzą i robimy błędy, marnujemy czas :-) Potem dorastamy, dojrzewamy, zaczynamy retrospektywnie analizować i orientować się że to czy tamto trzeba było zrobić inaczej, że trzeba było posłuchać starszego, że trzeba było zluzować trochę na uporze i młodzieńczej pewności siebie :-) Żyje się tylko raz i życie nie jest wieczne - zmarnowany rok pięknego życia na pieprzenie się z czymś co można kupić, załączyć i zapomnieć za 2000zł to chyba poroniony pomysł bo można robić tyle fajniejszych rzeczy z czasem....

Reply to
Pszemol

Dokładnie o takim systemie wykorzystującym radiowe sieci mesh pisałem. Kładzenie kabli w ścianach w 2014 uważam za totalną porażkę.

Reply to
Pszemol

Chciałbym ,bardzo nieśmiało oczywiście, że to nie ja postawiłem to pytanie. Aczkolwiek uważam,że jest ono jak najbardziej na miejscu. Sukcesów przy konstruowaniu kolejnej elektronicznej maszyny do gaszenia świecy.

Reply to
Dupek Żołędas

Lazisz z laptopem w ta i zpowrotem ? Wspolczuje. Ja mam normalne stanowiska pracy i skretke rozciagnieta po calym domu. Nie przypominam sobie kiedy ostatnio cos przepianlem, a czujniki i kamery dziala bezawaryjnie. Pozatym kto mowi ze jak jest kabel to nie moze byc WiFi? Do telefonu czy tableta innej opcji nie ma. A jest to h* opcja bo przynajumnie kilka razy WiFi ot tak zdechlo, wracajac po restarcie AP.

Kwestia operatora< nie zmuszaj innych do uzywania tego samego. Dla mnie Wifi istnieje wylacznie kiedy nie ma kabla. Pozatym ryzyko wlamu i smietnik em generowany przez kabel i przez radio jest zupenie inny.

Wlasnie, czy wy juz bez pasji techniczych ludzie nie moglibyscie sobie odejsc i zajac sie do konca jakimis bzdurami do ktorych innych w kolko probojecie przekonac co ?

Pozdrawiam

Marek

Reply to
Marek Borowski

To ciekawe. Automatyka fascynuje ZNACZNIE dluzej i wcale mi nie przeszlo. Tak jak Google chce WSZYSTKO poindeksowac chcialbym WSZYSTKO zautomatyzowac. Sadze ze nie jestem sam w tym temacie.

Pozdrawiam

Marek

Reply to
Marek Borowski

użytkownik Pszemol napisał:

No tak, tylko ktos ten prad musi dostarczyc do gniazdka:)

Ktos te ajfony musi rzezbic.

Reply to
szklanynocnik

użytkownik Dykus napisał:

Mozna zrobic np. tak:

Na górnym przetwornica 15A, oczywiscie dalej trzeba dac duzy elektrolit. Na dolnym zdjeciu widac, ze ceramiczne grzaly sie duzo, az metalizacja zmienila kolor, ale dziala. Projekty nie sa moje.

Reply to
szklanynocnik

On 2014-11-29 19:49, Pszemol wrote: [...]

No i co z tego, że automatyka będzie na innym routerze niż domowy WLAN? IMO to bardzo głupi pomysł aby wykorzystywać zapchane pasmo do transmisji w systemie HA. Goście, sieci sąsiadów, script kiddies i różne bezprzewodowe elektroniczne badziewia - to nie wróży dobrze. Jeśli już robić radiowo, to IMO lepiej jest wykorzystać jakieś moduły np. na

433MHz - jest większa szansa, że sąsiedzi nie będą tego mieli czego nie można powiedzieć o WiFi. :-D
Reply to
JDX

Na pewno nie jesteś sam z takimi podejściem, i dobrze.

Ja, na ten przykład, nie chcę automatyzować wszystkiego a tylko to co rzeczywiście ułatwia życie (taką widzę rolę techniki). Dzisiejsze, gadżeciarskie podejście do życia stara się nam wmówić, że muszę komórką zapalać światło i muszę wiedzieć ile mam st.C w każdym pomieszczeniu, mieć kolorowe żarówki i nie wiem co tam jeszcze. Acha, i jeszcze słyszę, że dzieki temu zaoszczędzę. Na to, wg mnie, po prostu szkoda prądu i czasu. Jestem negatywnie nastawiony do home automation ponieważ nikt mi nie potrafi powiedzieć do czego to może służyć.

Ja bym wolał aby Atlantis skończył swój system i pochwalił się jak mu wyszło i co dzięki niemu osiągnął (praktycznego); wtedy wielu ludzi pomyśli, że może mi coś takiego by się przydało. A tak to wygląda (bez urazy) na niekończące się próby wyboru takiego czy innego mikroprocesora.

Pozdrawiam jp

Reply to
jacek pozniak

Gdzie ta metalizacja zmieniła kolor, gdzie to widzisz?

Reply to
Pszemol