Przełączanie zasilania układu z LED'ami

Witam,

Po pierwsze, z elektroniką mam bardzo mało - więc proszę o rzeczowe potraktowanie tego lamerskiego pytania, a nie mi tu hihihi. Dziękuję ;) Chciałbym zbudować układ elektroniczy, który za pośrednictwem metody PWM odcinałby masę od następującego układu:

pinX ---- rezystor ---- dioda LED

pin1 pin2 .... pinN o o o o | | | | R R .... R R | | | | D D .... D D | | | |

---------- .... --------- | "coś" | GND

Wszystkie piny (pin1...pinN) będą miały taki sam potencjał maksymalny: 3.3V lub 5.0V.

Z literatury wyczytałem że mógłby za element "coś" posłóżyć tranzystor MOS. Ale prąd maksymalny (tak sądzę) będzie około 1A - gdy wszystkie diody będą włączone.

Proszę o pomoc i sygestje.

Dziękuję, Grzegorz K. gg: 1175899

Reply to
Grzegorz K.

Fuj, jaki rozjechany rysunek :-(

Tranzystor bipolarny NPN, np. BC635 (TO-92) albo BD135 (TO-126).

Dzięki wielkie - już mnie nie ma bo poleciałem do sklepu nabyć powyższe :)

Reply to
Grzegorz K.

Nie chodzi o p(l)astykę, tylko o używanie przy malowaniu fontu ze znakami o stałej szerokości, np. Courier.

Nie zapomnij o rezystorze bazowym... Być może wydajność prądowa układu sterującego tym tranzystorem okaże się za mała i może być potrzebny dodatkowy tranzystor.

Dziękuję za uwagę - nie wiedziałem jak to Tutaj rysować :-)

Miałem jakieś rezystorki pod rękę i między pin sterujący (5V) a bazę wstawiłem 100k (prąd bazy - około 20 uA) - działa (1k - też działa :-) )

Dziękuję raz jeszcze całość z PWM działa jak malina :)

Pozdrawiam, Grzegorz K.

Reply to
Grzegorz K.