Radioodtwarzacz w aucie z USA

Czolem grupa, znajomy nabyl 3letniego JEEP'a w ktorym niestety radio FM pracuje na amerykanskich czestotliwosciach, jaka jest szansa na przestrojenie? Da sie cos takiego zrobic? Konkretnego modelu radia nie znam, wiem jednak ze to fabryczne radio. Czy jesli podam konkretny model, to ktos z Was pomoze i cos doradzi?

Pozdrawiam Tomek

Reply to
Tomek DiDkO
Robgold" <robgold NO

blur snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):

Istnieją radioodbiorniki podpisane jako Chrysler (nie podobne do niczego innego), w niektórych amerykańskich Chryslerach montowane są Mitsubishi. Próbowałem rozszyfrować kilka modeli - nie znalazłem możliwości przełączenia rastra, choć długo z lupą i przyrządami ślęczałem nad tym. Dokumentacja odbiorników i procesorów "ściśle tajna", w starszym odbiorniku wszystkie scalaki, mimo, że znanych firm, mają dziwne numerki - wyszukiwarki nic takiego nie znajdują. Końcówkę mocy Philipsa, z dziwnym oznaczeniem, rozszyfrowałem po aplikacji. Dawno temu, gdy elmenty miały rozsądne rozmiary, chyba każde radio mógłbym zmusić do odbioru stacji z parzystymi końcówkami częstotliwości "po przecinku" - przy dzisiejszej miniaturyzacji już nie podejmę się. Wmak

Reply to
Wmak

Pszemol snipped-for-privacy@PolBox.com napisał(a):

Robiłem to, że tak powiem, "analogowo". Przy klasycznym montażu łatwo było wymieniać elementy w sposób nie niszczący płytki i zmieścić "przystawkę" mojego pomysłu. Do SMD już nie ten wzrok i pewność ręki. Wmak

Reply to
Wmak

Tak żartem:

Gdybyś po okazyjnej cenie kupił z tysiąc nowych fajnych amerykańskich aut, wyposażonych w jeden model dobrej klasy radioodtwarzacza i wyeksportował je do Polski to takie laboratorium do przerabiania FM mógłbym zorganizować (zatrudniłbym też pracownika z dobrym wzrokiem). Kooperanci przerabialiby oświetlenie.

Softem procesorów syntezy zupełnie bym się nie przejmował (szczególnie, że soft zwykle jest "niewymienialy"). Potrafiłbym zmusić radio z 0.2 MHz rastrem FM, do porządnego odbioru stacji nadawanych w gęstszym rastrze, w sposób "analogowy".

Jednostkowo nieopłacalne, chyba, że hobbystycznie do własnego auta. Wmak

Reply to
Wmak

Pszemol snipped-for-privacy@PolBox.com napisał(a):

Nic nie zepsułem - czułość i selektywność pozostaną bez zmiany, tylko w tych warunkach radio może "przeskoczyć" na sąsiednią silną stację, jeśli układ będzie niedopracowany. Wmak

Reply to
Wmak