prądu w aucie

Witam, Coś pożera prąd w moim aucie. Nie dzieje się to zawsze dlatego szukam sposobu jak wpiąć amperomierz do auta i go nie spalić przy odpalaniu :) Da się jakoś to zrobić? Auto to duży prądożerny diesel, pełny stan spoczynku osiąga po ponad pół godzinie (pobiera wtedy naście mA), ale czuję że nie zawsze (bo mimo nowego akumulatora 100 czy 110Ah i tras min. 2x30 km autostradą praktycznie codziennie co jakiś czas słabo kręci i trzeba go doładować). Normalnym w tym aucie jest że do pół godziny moduły się usypiają (tuż po zamknięciu jest kilka amper, później stopniowo spada, po otwarciu auto ciągnie kilkanaście A, ale to też w jego przypadku normalne) Pacjent to BMW e61 535d, wymieniona "inteligentna" klema, w błędach nic nie ma, alternator napięcie daje poprawne.

Reply to
dddddddd

Dnia Fri, 12 Dec 2014 16:57:12 +0100, dddddddd napisał(a):

Nie mierz prądu podczas odpalania. Czyli na czas uruchamiania silnika, łączysz obwód bez amperomierza.

Natomiast po uruchomieniu, jestem przekonany że prąd będzie płynął w drugą stronę - tzn. że będzie ładował akumulator. A to co Ci go rozładowuje, robi to na postoju, jak silnik nie pracuje.

Więc do sprawdzenia masz napięcie ładowania - czyli jak silnik pracuje, to czy napięcie na akumulatorze wynosi 13.8-14.4V.

A co w nim takiego prądożernego? Ogrzewanie elektryczne? Bo jednak jak nie jeździsz na krótkich trasach, to albo masz za niskie napięcie ładowania, albo zepsuty akumulator, albo jakieś akcesoria zużywają prąd przez noc. Cudów nie ma :)

Nie sądzę żeby to było normalne - kilkanaście amper to będzie jakieś 200W. No chyba że jakieś grzanie foteli Ci się włącza żebyś miał ciepło jak wsiądziesz. Kilka amper po zamknięciu to też wydaje się być sporo za dużo - może przez kilka sekund po wyłączeniu silnika, (domykanie szyb itp.) ale nie dłużej.

Natomiast przy 100Ah to nadal powinno się wyrabiać.

A może jakiś problem z rozrusznikiem? Widziałem już taki który słabo kręcił - okazało się że jakieś smołopodobne uszczelnienie się stopiło, wpłynęło do środka i się tam kręciło wewnątrz silnika.

Reply to
Tomasz Pyra

W dniu 2014-12-12 16:57, dddddddd pisze:

Pożyczyć dobry miernik cęgowy na DC i zapiąć na przewodzie?

Marvin

W dniu 12.12.2014 16:57, dddddddd pisze:

tak. odłącz zacisk dodatni akumulatora i zapnij solidnie kabelek na zacisk dodatni akumulatora. ten kabelek podłącz na stałe do miernika, drugi kabel miernika podłącz na stałe do kabla dodatniego auta. na czas zapalania podłącz kabel dodatni auta do zacisku akumulatora - auto zapali, a amperomierz będzie pokazywał zero. potem zdejmij kabel dodatni z akumulatora, tak aby ten dodatkowy kabelek, idący przez miernik pozostał. JA tak robiłem - nic się złego nie działo, ale jak Ci się miernik spali, albo kabelek odczepi - narobisz sobie kosztownych problemów. ToMasz LEpiej sprawdź napięcie ładowania, a potem co Ci zjada prąd na postoju

Reply to
ToMasz

W dniu 2014-12-12 19:21, Tomasz Pyra pisze:

moduły... a to nawigacja się przygotowuje tuż po otwarciu, a to wzmacniacz kręci wiatrakiem po zamknięciu, jakieś podświetlenia (lampka od skrzyni biegów

- P - gaśnie chyba po pół godzinie więc dopiero wtedy moduł się usypia

akumulator nowy (poprzedni też zły nie był, napięcia dawno nie mierzyłem ale antyradar pokazuje i 14,6V

jest to norma w e60 - tuż po zamknięciu auta pobór prądu spada z kilkunastu do kilku A dość szybko i później stopniowo się wycisza

różne fora o tym aucie mówią że to normalne, tylko że wydaje mi się że nie jest tak za każdym razem - sądzę że problemem jest jakiś moduł który raz na kilka razy się nie wygasi i ciągnie prąd całą noc. Nie mam na tyle `czasu żeby codziennie podłączać miernik, dlatego chciałbym zamontować coś na stałe

hmm o tym nie pomyślałem, może nawet ciągnie sporo więcej prądu przy rozruchu...

Reply to
dddddddd

W dniu 2014-12-12 19:32, Marvin pisze:

o - to może być dobry pomysł ! kupię coś sensownego do powiedzmy 200-300zł?

Reply to
dddddddd

Ja mam UT-203, tylko przeczytaj instrukcje.

Czesław Wiśniak

Dnia Fri, 12 Dec 2014 23:49:45 +0100, dddddddd napisał(a):

Rozrusznik na pewno ma osobny, bardzo gruby przewód + idący najczęściej bezpośrednio od klemy akumulatora, do rozrusznika.

Więc amperomierz możesz podłączyć tak, żeby nie mierzył Ci obwodu rozruchowego, a włączasz go w te pozostałe. Tyle że w zależności od wyposażenia i tak samochód w czasie jazdy potrafi ciągnąć ponad 100A - np. wspomaganie kierownicy z napędem elektrycznym podczas parkowania. Więc gdybyś chciał go mieć cały czas zamontowany, to potrzebujesz taki który się nie spali przy maksymalnym poborze prądu, a do tego nadal będzie pokazać prąd z dokładnością 10mA.

Ja jak szukałem to podczas jazdy mierzyłem tylko napięcie na zaciskach, żeby upewnić się że nie mam spadków napięcia ładowania w czasie jazdy. A dopiero po zaparkowaniu przełączałem przewody tak żeby mierzyć prąd, i podłączałem go tak żeby nie przerwać obwodu.

Ale nim rozbierzesz rozrusznik, to jednak wyeliminuj to że jakieś urządzenie Ci rozładowuje akumulator.

Ja montowałem amperomierz, a do niego kamerę która go całą noc filmowała :)

Reply to
Tomasz Pyra

Tomasz Pyra pisze: [..]

Miernik z portem szeregowym i jakieś laptopopodobne urządzenie rejestrujące dane byłoby mniejszą armatą na taką muchę :)

Reply to
AlexY

Użytkownik "AlexY"

[..]

Miernik z portem szeregowym i jakieś laptopopodobne urządzenie rejestrujące dane byłoby mniejszą armatą na taką muchę :)

Reply to
re

U mnie aku rozładowaywała koncówka mocy w radiu. Jeśli nie wyłączyłem radia fizycznie przyciskiem tylko wyciągnięciem kluczyka to żarło prąd.

Pozdrawiam Paweł

Reply to
pawel

a u mnie zmierzyłem prąd i miałem 10mA... a mimo to po 1-2 dniach zimą, samochód nie dał się już odpalić...

Dnia Sat, 13 Dec 2014 13:57:38 +0100, re napisał(a):

Niby prostsza i lepsza, ale latwiej dzis o kamerke niz o rejestrator :-)

A OBD2 dziala po wylaczeniu zaplonu ? Niby sporo potrafi w aucie dzialac ... ale to juz wiecie co wam prad zzera :-)

No i pomiar napiecia malo miarodajny jest, chyba ze dokladny i skoki analizowac.

W dniu 2014-12-13 15:51, platformowe głupki pisze:

10mA nie jest Ci w stanie rozładować akumulatora. Prędzej wewnętrzny upływ w samym akumulatorze: opad masy czynnej, czy jakiś inny szlam na spodzie komory, może jakieś zwarcie. Trudno to sprawdzić, ale czy akumulator po wielu godzinach nie jest nieco cieplejszy od otoczenia?
Reply to
Adam

akumulator został wymieniony, nowy zachowywał się tak samo... później wymieniłem też samochód na podobny, to samo...

więc to jakiś problem z akumulatorami na mrozie...

Użytkownik "J.F."

Niby prostsza i lepsza, ale latwiej dzis o kamerke niz o rejestrator :-)

A OBD2 dziala po wylaczeniu zaplonu ?

Reply to
re

Padlinę doprowadzić do stanu braku rozruchu - jak najbardziej. Policz jak MAŁO energii potrzeba do rozruchu typowego silnika.

Taka padlina wykazuje słabe oznaki życia.

J.F. pisze:

Windows (przynajmniej do XP bo w 7 go nie widzę) ma systemowy terminal który rejestruje do pliku.

[..]
Reply to
AlexY

Dnia Sat, 13 Dec 2014 18:00:26 +0000, AlexY napisał(a):

Ale komputer na ktorym dziala trzeba jakos zasilac :-)

J.F. pisze:

A kamery nie trzeba?

Reply to
AlexY