piła i odkurzacz i USB to cat5

Nawet nie wiem czym googla nakarmić... chodzi mi mianowicie o coś co wtykane jest do gniazdka w ścianie i ma dwa wyjścia zasilające piłę i odkurzacz. Z tym ze uruchomienie piły musi włączyć odkurzacz. I oczywiście po wyłączeniu piły odkurzacz po chwili również się powinien wyłączyć. Czy takie cudo w ogóle istnieje i jak mogłoby się nazywać? a jak istnieje to może ktoś wie gdzie coś takiego można kupić? A może dałoby się takie coś rękami nie-elektronika zrobić? Lata temu widziałem odkurzacz wyposażony w gniazdko zasilające piłę i działający tak jak chciałbym, ale po pierwsze nawet nie pamiętam marki odkurzacza, a po drugie kosztował on jakieś koszmarne pieniądze. A teraz akurat przydałoby mi się takie cudo.

I drugie pytanie - są konwertery USB do ethernet pozwalające na przedłużenie zasięgu usb do kilkunastu metrów. Mam takich w pracy kilkadziesiąt i ostatnio przynajmniej dwa wymagają wymiany. Modele, które mamy kosztują w okolicach tysiąca zł i co ważniejsze nie są już produkowane. Na eBay kupiłem kabelki o podobnej funkcjonalności ale niestety nie działają jak te popsute. Znaczy myszkę można podłączyć (testowaliśmy 10m kabelek sieciowy), ale już interaktywnej tablicy nie bardzo - przy kablu dłuższym niż metr komputer nie rozpoznaje tablicy.

Pytanie - czy ktoś z Was zna i może polecić takie urządzenie? Takie żeby działało do ok 15 metrów i nie kosztowało tysiąc zł. Aha! te konwertery, które mamy nie mają zewnętrznego zasilania - są zasilane z USB komputera.

Pomożecie? Z góry dziękuje za wszelkie sugestie.

Reply to
Michal M. Lechanski

1) sa odkurzacze które mają taką funkcję, łatwo je poznac po gnieździe na obudowie i nie są jakieś absurdalnie drogie. 2) są takie listwy:

Sebastian Biały

To sie da zrobić softwareowo:

Jesli masz normalny OS to zero problemu. Jeśli masz Windowsa to diabli wiedzą, ale są inne projekty tego typu.

Po drugiej stronie montujesz jakiegoś raspberry pi i po sprawie.

Reply to
Sebastian Biały

W dniu 05/12/2015 o 18:26, Sebastian Biały pisze:

Pięknie dziękuję. To jest dokładnie to czego mi trzeba!

Reply to
Michal M. Lechanski

W dniu 05/12/2015 o 18:31, Sebastian Biały pisze:

Dziękuję bardzo. Te, które mamy nie pracują w sieci, wykorzystują tylko skrętkę cat5. Wolałbym takie rozwiązanie. Ale jak nie będzie innego wyjścia to kto wie...

Reply to
Michal M. Lechanski

Sat, 5 Dec 2015 19:26:58 +0100 Sebastian Biały snipped-for-privacy@poczta.onet.pl>

napisał:

Czy dobrze widzę że nie ma normalnych bolców uziemiających a jedynie styki Schuko?

Reply to
__Maciek

W dniu 2015-12-05 o 23:01, __Maciek pisze:

Te "brakujące" bolce łatwo uzupełnić, w pobliskim sklepie widziałem takie proste przejściówki, ale nie pomnę ceny. Natomiast koszt 69,90 za owe Master-Slave to jednak dziwnie dużo! Listwę bez tego bajeru można kupić już za niecałe 15 zeta:

no a przecież taki M-Slave układ to chyba dość łatwo zrobić średnio rozgarniętemu elektr(y)/oni/kowi?

Reply to
JaNus

W dniu sobota, 5 grudnia 2015 19:13:16 UTC+1 użytkownik Michal M. Lechanski napisał:

Master slave w google wpisz

Reply to
Kris

W Lidlu rok, dwa temu była listwa master-slave z bolcami. Kwestia poszukania, pewno się na taką trafi.

Reply to
Sebastian Biały

W dniu 2015-12-06 o 09:31, Kris pisze:

Takich M-S jest *najróżniejszych* urządzeń na kopy! Aby zawęzić wartało by dodać: listwa+zasilająca+filtr+ (coś tam jeszcze)

Reply to
JaNus

Użytkownik "Michal M. Lechanski" snipped-for-privacy@doriath.eu napisał w wiadomości news:n3v9fq$tgf$1$ snipped-for-privacy@news.chmurka.net...

yabba

użytkownik yabba napisał:

Czyli jednak w środku siedzi transformatorek

Dziwna cena, u jednych 4USD, gdzie indziej 200USD.

Reply to
szklanynocnik

W dniu 06/12/2015 o 14:20, yabba pisze:

Dziękuję bardzo. Używałeś może tego? Kupiłem na eBay dwa komplety wyglądające tak samo i kosztujące także mniej więcej tyle co ten z linku. Niestety jak pisałem wcześniej to nie był dobry zakup.

Reply to
Michal M. Lechanski

Z bolcami: Acar ECO Plus, EAN: 5904743386306

Reply to
Adam

W dniu 2015-12-06 o 18:46, Michal M. Lechanski pisze:

Co to znaczy "wyglądające tak samo"? Chyba nie piszesz o schemacie? ;)

Na ebayu można kupić i chińską tandetę czy nawet atrapę i dobrą rzecz.

Natomiast to, co Dipol sprzedaje, to działa.

Reply to
Adam

Użytkownik "Michal M. Lechanski" snipped-for-privacy@doriath.eu napisał w wiadomości news:n41saa$mvp$1$ snipped-for-privacy@news.chmurka.net...

Nie używałem. Ale DIPOL to taki dostawca, że problematyczne sprzęty szybko usuwa ze swojej oferty. Masz 95% szans, że to co kupisz będzie działać tak jak w opisie.

Ja używałem sporadycznie 2 przedłużaczy aktywnych po 5 metrów połączonych w szereg, razem 10 metrów. Plus rozgałęziacz USB. Kupione w najbliższym sklepie komputerowym, nie znam nawet marki nalepionej na obudowie. :) Działało z klawiaturą i myszką.

Reply to
yabba

Użytkownik "Sebastian Biały"

[...]

re

Możesz to przetłumaczyć na coś zrozumiałego czy tylko zwiększasz entropie internetu z nudów?

Reply to
Sebastian Biały

To nie jest kwestia, czy latwo, tylko ile klient zaplaci...

Reply to
Adam Wysocki