Hub USB nie działa

Może trochę NTG, ale tutaj mi najbardziej po drodze. Kupiłem sobie huba USB (najtańszy na Allegro) i nie chce gadzina działać. Objawy są takie, że jak dołączę jedno urządzenie to jest OK. Drugie już nie jest widoczne, choć pierwsze działa. Czasami drugie wyrzuci pierwsze. Nigdy jednak nie było widać więcej niż jednego. Próby przeprowadzałem na laptopie z Win2000 i dwóch stacjonarnych z XP. Wszędzie to samo.

Czy ten "hub" to połączone równolegle gniazda (choć jakiś układ w środku jest)? Czy może sterownik głównego huba w windowsach ma problemy z enumeracją? Czy mam jakieś szanse na ożywienie go?

Reply to
Bogdan Gutknecht

Użytkownik "Bogdan Gutknecht" <b snipped-for-privacy@interia.pl napisał w wiadomości news:dvtmk8$jis$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Czy ten hub ma zewn. zasilanie ? Co za urzadzenia podlaczasz ? Podejrzewam takie cos. Z portu USB w pececie mozesz pociagnac max. 500mA (tak mowi specyfikacja USB - kazde urzadzenie ma obowiazek zglaszac ile potrzebuje pradu i powyzej

500mA w kontrolerze USB w PC powinno zadzialac zabezpieczenie.) Hub bierze iles na swoja dzialalnosc (np. 100mA) no i jak wpinasz np. modem neostrady, ktory bierze 500mA - to wtedy moga sie dziac rozne dziwne sytuacje. Zewn. zasilanie hubu powinno pomoc. Ewentualnie karta na PCI (jak mozesz) z chipsetem NEC ( anie VIA czy ALI)
Reply to
Pelos

Nie, nie ma.

Pendrive'y, przejściówka USB-COM (pokazuje, że bierze do 100 mA), aparat, który chyba sam nawet zasila USB, bo z aparatem przy odłączonym hubie od komputera dioda na hubie świeci się.

Oznaczenie chipsetu mojego huba pokryte jest czarnym, chińskim smarkiem.

Nie ma możliwości dołączenia. Nawet, gdybym fizycznie dołączył napięcie do lini USB to i tak hub nie przekaże tej informacji do sterownika USB w komputerze i ten nie odpali urządzeń.

Reply to
Bogdan Gutknecht

Użytkownik "Bogdan Gutknecht" <b snipped-for-privacy@interia.pl napisał w wiadomości news:dvtmk8$jis$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Podobny do takiego:?

SP9LWH

Też kupiłem taniego huba. Po podłšczeniu do PCta wszystko OK, jednak wpięcie pendriva wywala komunikat błędu. Podłšczenie zewnętrznego zasilacza rozwišzało problem. Przy okazji podłšczania przeanalizowałem układ. Zasilanie z PC zasila huba bezpoœrednio, a porty wyjœciowe przez diodę zasilanie zewnętrzne jest podpięte przez drugš diodę. W tej chwili z huba mogę wzišœć tyle pršdu na ile pozwoli mi bezpiecznik od PS2

Władysław

Bardzo podobny - też niebieski. Mój ma kropkowaną tą część nad diodą i w innym miejscu kwarc. Był też o kilkanaście procent droższy.

Reply to
Bogdan Gutknecht

Użytkownik "Władysław Skoczylas" snipped-for-privacy@interia.pl napisał w wiadomości news:dvtt0p$cr4$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Podpiąłem dodatkowy zasilacz i nie pomogło. Mam jeszcze tańszego bo nie ma w nim żadnych diod - wszystkie zasilania urządzeń idą z zasilania hosta bezpośrednio. Po rozebraniu przyjrzałem się rezystorom od identyfikacji. Przy dwóch gniazdach są dwa rezystory 15k, przy jednym jeden, a przy jednym puste miejsce na dwa.

Reply to
Bogdan Gutknecht

Po podlaczeniu moze sie okazac ze urzadzenia jednak sa odpalane.

Jesli dobrze myslisz z tym aparatem .. sproboj moze tak ze najpierw podlacz aparat a potem pendrive - moze dwa zasilania wystarcza ?

No i upgrade windowsa.

Nie i nie może tak być. Np. z punktu widzenia enumeracji urządzeń, w przypadku podpięcia kilku funkcji równocześnie byłby konflikt adresów.