Nowa dyrektywa dotycząca poboru mocy?

Pan J.F. napisał:

W przypadku na przykład zasilacza wbudowanego w telewizor może to być trudne.

Nie, mowa jest o podejściu do projektowania urządzeń i zasilaczy do nich

Właśnie o tym przed chwilą wspomniałem.

Faksy to ogólnie stara i toporna technologia. Nieźle potrafią grzać w biurach. 15W to wychodzi rocznie jakieś 50zł. I czasem drugie tyle za klimatyzację. Po to, by odebrać jeden faks na kwartał.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Użytkownik "Jarosław Sokołowski" snipped-for-privacy@lasek.waw.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@falcon.lasek.waw.pl...

(ciap)

I dlatego trzeba wyrżnąć krowy!

Włodek

Reply to
Włodzimierz Wojtiuk

Ani router, ani switch ani inne podobne urzadzenia nie wykorzystuja bezposrednio 12V. Wiec twoj zasilacz jest OKDR, bo z tych 12V one i tak robia sobie np. 5V. W oryginalnym zasilaczu we wtyczce byl najpewniej zwykly transformator, nawet bez stabilizatora.

Jakie? Jakies nieistotne z punktu widzenia calosci grosze.

Ale jesli ten zysk jest na poziomie pojedynczych zlotowek to jest to zawracanie glowy, a nie zysk.

A zaoszczedze 3-6zl? Musialbym chyba powylaczac te wszystkie urzadzenia. A to nie wchodzi w gre.

Ale to twoj pomysl z wymianami lodowek prowadzi do problemu smieci. Ja tam nie chce nic wyrzucac, bo nie mam takiej potrzeby. Zysk 1zl/miesiac mnie nie przekonuje.

I co z tego? Twierdzisz, ze typowo dlawiki maja po 140 stopni? Zreszta energia potrzebna do podgrzania dlawika wazacego 1 gram nawet do 140 stopni jest mniejsza niz energia potrzebna do podgrzania 0,5kg toroida o

1 stopien.

Nie, mam gniazdko i urzadzenie. Krotki kabelek. Ty mi proponujesz ciagniecie kabli przez cale mieszkanie do jednego zasilacza. Moze dla ciebie listwy to estetyka, dla mnie to wiejski obciach.

A powinno. Bo wewnatrz wlasnie jest zasilacz. I dlatego twoje rozwiazanie jest bez sensu.

Reply to
T.M.F.

ale jak gazy cieplarniane sie cofną to czeka nas kolejna epoka lodowcowa:O(

Reply to
gargamel

I jakiś 15% ludzi - też pierdzą metanem, złoczyńcy!

(pozdrowienia dla fanów p.r.h.n.)

Krwiożerczy Włodzimierz Wojtiuk postuluje:

Krowie bździny to i tak nic w porównaniu z metanem, który uwalnia się z różnych bagien i grzęzawisk. Ale oczywiście czytałem i o takich pomysłach, by olbrzymie podmokłe tereny osuszyć i zamienić w neutralną pustynię. Oczywiście po to, by pomóc Ziemi w utrzymaniu równowagi.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Mam na mysli transformatorowe ladowarki.

No i to projektowanie popieram.

Pan J.F napisał:

A ja myślałem o urządzeniach takich, jak staroświecki faks. Czy to, że pobierają 15W, bierze się stąd, że mają kiepski zasilacz, czy stąd, że cała reszta jest źle zaprojektowana.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Dnia Wed, 26 Nov 2008 15:07:12 +0000, Jarosław Sokołowski napisał(a):

Mozna sie roznie grzac pradem. Pompa ciepla jednak spowoduje roznice: :)

Reply to
Jaroslaw Berezowski

Użytkownik "gargamel" snipped-for-privacy@doli.na napisał w wiadomości news:ggjrs6$ngt$ snipped-for-privacy@news.wp.pl...

Niestety ale sieją w eterze. A co do trwałości to nawet zasilacz za kilkaset zł w komputerze potrafił strzelić po paru latach, więc nie dobrze to świadczy

średnio 0,3V

Marek

Reply to
tarnus

Dnia Wed, 26 Nov 2008 16:01:04 +0100, gargamel napisał(a):

A nie w A? :)

Reply to
Jaroslaw Berezowski

Uzytkownik "T.M.F." snipped-for-privacy@nospam.mp.pl> napisal w wiadomosci news:ggjt8r$hhg$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

No Ameryki nie odkryles. Wszystkie urzadzenia niestety ale maja jakies 3,3V,

5V albo tez inne wewnatrz. Sam zrobilem wlasnej konstrukcji transceiver w którym sa bloki na 5V np. atmel, DDS na 3,3V ale tez takie jak 10V i 9V No i co z tego? Idac twoja logika mam zasilac kazdy blok osobnym zasilaczem? Nie urzadzenie jako takie podlaczam pod 13,8V

Niestety ale z tym oryginalnym trafem we wtyczce to ci sie nie udalo. Owszem sa takie na rynku np. DLinki chocby nawet ale tak sie sklada ze akurat u mnie switch i apek maja oryginalne impulsowe... w zasadzie mialy. Aaa wlasnie. Ten od apka padl po 2 miesiacach.

Gdybym nie policzyl to bym moze nie wiedzial.

Dziwne myslenie. W skali roku uzbiera sie. Instalacje gazowe w autach, kolektory sloneczne to wszystko tez sa niby jakies groszowe sprawy ale rocznie wychodza konkretne kwoty. Wiem bo mam.

Znajomy serwisant naprowadzil mnie na takie myslenie radzac pozbyc sie lodówki 10 letniej przy której eksploatacja z roku na rok sie pogarsza, czesciej zachodzi lodem, jest glosniejsza, zaczyna strzelac podczas mrozenia. Czynnik chlodniczy albo ucieka albo sie starzeje. Napelnienie nie kalkulowalo sie.

Zauwaz ze porównales mase trafa zasilacza zbiorczego z masa pojedynczego zasilacza impulsowego. W odpowiednio wiekszym zasilaczu impulsowym dlawik bedzie wazyl moze nawet

5gram Nie wiem jakie tam jest cieplo wlasciwe materialu uzytego na rdzenia proszkowy i blach trafa ale przyjmijmy ze to jak dla stali bo to sa proszki z zelaza wiec moze 0,46J (g deg) No to 5 gram dlawik do140 stopni to 0.084KWh a dla toroida 0,06kWh A tam nie tylko ten przykladowy dlawik sie grzeje. I co najwazniejsze rozgrzany zasilacz impulsowy= krótki czas zycia. I sieje. I byl przyczyna wielu pozarów.

Ale ja ci napisalem ze to wszystko znajduje sie w jednym pomieszczeniu technicznym. Zadnych kabli nie ciagnalem Nie mam rozpizdrzonych (tak sie to pisze?) po calym domu urzadzen jak na wsi. Wszystko ma swoje miejsce w jednym pomieszczeniu.

Aaa czyli kazde urzadzenie, czy na gwarancji czy nie, rozebrac i poszczególne bloki wewnatrz zasilic osobnymi superzasilaczami... Dziekuje.

Marek

Reply to
tarnus

Użytkownik <tarnus> napisał:

żeby nie siał stosujesz proste filtry LC

ooo... to ciekawe, że ja wcześniej o tym nie wiedziałem:O(

Reply to
gargamel

co za A? masz w watach (tylko musisz p[odnieść pomiar do kwadratu)

Reply to
gargamel

Użytkownik "gargamel" snipped-for-privacy@doli.na napisał w wiadomości news:ggkm46$8oh$ snipped-for-privacy@news.wp.pl...

Testowałem różne wynalazki swoje i sklepowe. Niestety ale żaden nie daje

100% filtracji. Czułe radio KF nawet z taka anteną jak W3DZZ czyli ponad 30m drutu + trapy słyszy te badziewia. Same w sobie są tez przecież nadajnikami nie koniecznie przez sieć.

Marek

Reply to
marko1a

Użytkownik "Jaroslaw Berezowski" snipped-for-privacy@gov.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@news.yarross.net.pl...

Na pracowni nie bywałeś ? Jakby się tak przyczepić dokładniej to na mierniku ma zakres pomiarowy V, więc cały czas nie mierzy ani w watach czy też w amperach tylko normalnie w voltach. Ale może odczytany wynik albo podnieść do kwadratu i mieć w watach albo podzielić przez R (łatwe co? przez 1) i mieć prąd Ja też tak nieraz robię czasem wtedy mam takie oporniki 0,1ohm 3% 55W.

Marek

Reply to
marko1a

Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:ggjt74$63u$ snipped-for-privacy@atlantis.news.neostrada.pl...

Jest nieco inny problem, dużo powazniejszy. Ogromne zasoby metanu sa uwięzione przy dnie oceanów w miejscach aktywności wulkanicznej. Wielkie ciśnienie jaki etam panuje powoduje że metan nie wydostaje się na powierzchnię oceanu. Stopniowe zwiększanie sie średniej temperatury wód powoduje zmiany pradów, zasolenia i w konsekwencji cisnienia. Uczeni twierdzą że gdy dojdzie do uwolnienia tego metanu to mamy najpierw gwałtowne najpierw ocieplenie a następnie gwarantowane ferie zimowe przez przynajmniej kilkanascie tysięcy lat.

Marek

Reply to
marko1a

Sens jest taki, ze w srodku siedza stratne zasilacze. To co ty zrobiles to wymieniles iles trafokow na jeden. I co na tym zyskales? Prawie nic. Bo glowne straty sa na tych wewnetrznych stabilizatorach.

Wiesz, twoj jednostkowy przyklad niewiele zmienia. Switche zwykle maja male transformatorki, AP ze wzgledu na wiekszy pobor pradu impulsowe. Tak czy siak, z twoich 12V musisz miec dodatkowa przetwornice na 5V.

Ok, to ile zyskales? 30zl na lodowce, a na reszcie? Jakie poniosles koszty zasilacza, korytek, rozprowadzenia kabli?

Wiesz, tez mam kolektor. I jest to wielka kicha. Okres zwrotu porownywalny do czasu zycia kolektora. Oplacalne w hotelach i pensjonatach.

Sie zdecyduj. Nikt nie mowi o tym, ze jest bez sensu zlomowac stara zepsuta lodowke. Bez sensu jest wymieniac sprawna lodowke ze wzgledu na spodziewane oszczednosci na poziomie 30zl/miesiac.

Tylko, ze trafo nie nagrzewa sie do 140 stopni. Nigdy, w poprawnie skonstruowanym ukladzie.

A mnie nie sieje. Mimo, ze mam kilkanascie impulsowek do zasilania halogenkow o lacznej mocy kolo 2kW. Moze po prostu przestan kupowac najtansze badziewie i problemy same znikna?

Ty mowisz o jakiejs serwerowni czy domu?

Reply to
T.M.F.

Uzytkownik "T.M.F." snipped-for-privacy@nospam.mp.pl> napisal w wiadomosci news:gglmlr$1uf$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Alez ty jestes uparty. Nie czytasz. Po raz kolejny pisze ze urzadzenia byly przed zmiana i sa nadal sa w jednym technicznym pomieszczeniu. zadnych korytek, zadnych rozprowadzania kabli bo wszystko obok siebie w jednym miejscu.

Albo masz instalacje która zle pracuje albo jej nie masz wcale jezeli tak piszesz. Ja mam solary zainstalowane w ostatnim tygodniu sierpnia tego roku.

Taki np. dzien jak wczoraj to mialem 50stopni na górze i 42 stopnie na dole zbiornika 300l Przedwczoraj bylo pochmurno ale i rozgrzal zbiornik do 30 stopni Piec wlaczyl sie dopiero po 17 jak juz w domu wszyscy byli i dogrzal wode do 48 stopni. Nie musial grzac zimnej 11 stopni tylko juz wstepnie nagrzana 30 stopni Od konca sierpnia do dnia dzisiejszego wyprodukowaly okolo 1000 kWh a to byl juz przeciez koniec lata i cala jesien. Pomiar pewny dokonywany jest sterownikiem TDC3 który ma funkcje pomiaru mocy a takze porównywany obliczonym na piechote pomiarem z temperatur zasilania, powrotu i przeplywu. Koszt jaki ponioslem na solary to 5000zl bo dostalem dofinansowane a po drugie sam wszystko montowalem i uruchamialem wiec kosztów robocizny w zasadzie nie ma. Instalacja zwróci sie w pesymistycznym wariancie za 5 lat a w optymistycznym, wariancie za 3 lata jak tak dalej bedzie drozala energia i gaz.

Bo ja od poczatku piszac mialem na mysl ze w pierwszej kolejnosci nalezy sie przygladnac starym sprzetam chlodniczym bo to one w duzej mierze sa sporymi pradozercami.

Podaj mi adres na który mam ci wyslac fote paru przegrzanych zasilaczy. Nie przecze ze sa jak slusznie stwierdziles niepoprawnie skonstruowane ale sa i to dotyczy zdecydowanej wiekszosci badziewia jaki zalewa nasz rynek.

Chyba nie wiesz co napisales. W ten sposób mozna by bylo nie kupowac 90% urzadzen elektronicznych na rynku które wlasnie niestety maja takie zasilacze. Gdzie sie nie obrócisz to masz dziadostwo. A ja juz widze jak kupujesz te ekstra wypasione do zasilania halogenów ;)

Jasne ze o domu caly czas. Na etapie budowy domu w dzisiejszych czasach ambitny i zorientowany w temacie inwestor wie ze bedzie uzywal docelowo kilka róznych urzadzen. Nie wiem co i jak masz w domu u siebie ale chyba nie masz tam wielu rzeczy ktore ja posiadam. Przeznaczylem sobie pomieszczenie na poddaszu które jest do tego celu. U mnie sa to takie urzadzenia na dzien dzisiejszy: Instalacja alarmowa, monitoring TV z mozliwoscia zapisu na rejestratorze, Poglada obrazu z kamer na kazdym TV w domu oraz przez videoserwer w sieci domowej i przez intenernet i nawet przez komorke leci przez lokalny lan albo gprs, rozprowadzanie sygnalu TV i radio po domu, AP oraz Switch do sieci lokalnej i internetu. Wyjscie alarmowe videoserwera podlaczylem do sterownika bramy wjazdowej. Dzieki temu np. gdy ktos do mnie przyjedzie a ja jestem poza domem to w razie koniecznosci gdy mam dostep do netu mozliwosc zobaczyc kto i jak i wpuscic na teren posesji.

Dodatkowo planuje nadzór zdalny takich urzadzen jak kociol gazowy, sterownik solarny, oraz zainstalowanie jeszcze jednego wideoserwera. Prosilem cie w któryms poscie o dokumentacje Vaillanta jaka sie chwaliles ze masz jednemu z grupowiczów ale niestety nie odpowiedziales wtedy na moje zapytanie.

Marek

Reply to
marko1a

marko1a napisała:

Też uważam, że wykorzystanie energii słonecznej to fajna sprawa, ale mimo wszystko, za taki "optymizm", to ja dziękuję.

Reply to
Jarosław Sokołowski