Nowa strona TME

Popatrzcie jak wygląda segregacja rezystorów w kolumnie "rezystancja". Do tego czas otwarcia kolejnych odsłon co najmniej 3x dłuższy niż w poprzedniej wersji. Poprzednia wersja miała niezależne ramki, co było wygodne przy zmianie wyszukiwania na inny asortyment. Obecnie jak jestem np. na rezystorach gdzieś na dole strony i chcę przejść na półprzewodniki, to muszę całą stronę przewijać do góry. Cholernie niewygodne.. Do tego cała ta szata strony jest moim zdaniem ch....a. No ale to już kwestia gustu.. Ogólnie to nie rozumiem tu czegoś. Czyżby zależało im na zmniejszeniu sprzedaży?

Reply to
Stachu Chebel

Stachu Chebel pisze:

TME już drugi raz zrobiło modernizację strony i ponownie jest to zmiana na gorsze moim zdaniem. Może jak przemyślą, to poprawią. Na ten moment u mnie nie chodzi - sypie się. Na dodatek otwiera się w wersji międzynarodowej (czyli po angielsku), bo jakiś palant programista uznał, że każdy przecież udostępnia swoją lokalizację.

Miłego. Irek.N.

Reply to
Irek.N.

Irek.N. snipped-for-privacy@jakis.taki.jest.pl> napisał(a):

Skąd wiesz? Nie zauważyłem aby strona próbowała odczytać lokalizację z przeglądarki.

Reply to
Grzegorz Niemirowski

To ciesz się bo mi potrafi zasugerować, że powinienem się przełączyć na rumuńską wersję...

Reply to
Silver Dream !

piątek, 13 listopada 2020 o 21:12:54 UTC+1 Irek.N. napisał(a):

Wersja językowa to małe piwo. Sposób sortowania rezystorów/kondensatorów pod względem wartości rezystancji/pojemności to już czysty IDIOTYZM !! Chciałem u nich złożyć zamówienie nie tylko na te pasywne "robaczki", ale po kilku minutach przeglądania tego burdelu wk...em się i całość zamówiłem w Mouserze. I tyle z tego mają. Z pewnością nie jestem jedynym, który tak zrobił.

Reply to
Stachu Chebel

W dniu 2020-11-13 o 21:12, Irek.N. pisze:

A nie masz może systemu domyślnie angielskiego w instalacji tylko z doinstalowanym i przełączonym na polski językiem systemu? I tak samo z przeglądarką WuWuWu?

K.

Reply to
Krystek

in <news: snipped-for-privacy@googlegroups.com user Stachu Chebel pisze tak:

Stachu jakbyś widział stronę moje payslipy i urlop to byłoby Ci wszędzie dobrze.

Była fajna strona kolorowa, płaska, teraz jest szarobiałe gówno, gradienty, przysłanianie, wyciemnianie, rozmycia, zagnieżdzanie.

Jakaś taka debilna moda na jedno kopyto.

PKO BP, Alior najlepsze przykłady zj. strony.

Reply to
PiteR

sobota, 14 listopada 2020 o 01:45:02 UTC+1 PiteR napisał(a):

Niestety coraz częściej za programowanie i tworzenie stron internetowych bierze się smartfoneria. Efektem są różowe litery na czerwonym tle, seledynowe na zielonym, błękitne na niebieskim itp. A co gorsza, ten debilizm zaczyna już ogarniać programy CAD'owskie. Przykład LTSpice.. Najpierw ekran powitalny przypominający rozmazany krowi placek. A następnie pole projektowe w jesienno-szarym usypiającym odcieniu, na którym rysujesz schemat z komponentami i połączeniami w bardzo słabo kontrastującym na tym tle granatowym kolorze. Całe szczęście, że da się to przestawić na sensowne kolory, ale sugestia defaultowych jest idiotyczna. Czasami korzystam z helpa online Altiuma i co widzę? W najnowszych wersjach białe litery na czarnym tle. Tyle tylko, że ten czarny nie jest całkiem czarny, a biały nie całkiem biały. Beznadziejnie się to ogląda. Identycznie ma się sprawa w wyświetlaniu wyników symulacji na PSpice i co gorsza nie da się tego ustawić po swojemu. Albo jest to tak zagmatwane, że nie wiem jak. Ogólnie rzecz biorąc młoda smartfoneria kompletnie nie ma pojęcia o ergonomii, albo jest po prostu GŁUPIA!!

Reply to
Stachu Chebel

W sobotę, 14.11.2020 o 00:49, Stachu Chebel napisał:

Trzeba czytać. Przed wejściem pojawia się ostrzeżenie, podobne do tego z Media Markt. Mężczyźni nie płaczą a kobiety nie kurwują jakoś tam.

PS. Nie doczytałem do końca Twych gorzkich żalów o sortowaniu, bo 1-liniowe googlenews nie zmieściło się na 24. calowym monitorze.

Reply to
collie

W dniu 2020-11-13 o 23:58, Grzegorz Niemirowski pisze:

Mam wyłączone przekazywanie informacji o lokalizacji, więc też nie dostaję pytania, ale na banerach jest powiedziane wprost - info o lokalizacji było niedostępne, więc masz międzynarodowo :)

Miłego. Irek.N.

Reply to
Irek.N.

Język strony nie ma nic wspólnego z lokalizacją tylko z konfiguracją języka stron jaką masz ustawioną w przeglądarce. Jakie języki i w jakiej kolejności masz w przeglądarce?

Reply to
Marek

A co ma wspólnego "język systemowy" (co to takiego?) z preferowanym językiem strony (może być ich kilka) konfigurowanym w przeglądarce?

Reply to
Marek

Nowa pożal się strona TME to zjawisko powszechne w dzisiejszym coraz głupszym świecie. Było dobrze to zepsujemy. Ten sam scenariusz co kiedyś ze stroną mbanku, allegro (ci to średnio co miesiąc cudują czyniąc stronę kompletnie niekompatybilną ze starymi przeglądarkami, bo nowoczesne fontanny są niezbędne...), itd. Dziś jak strona danego podmiotu ma niezmieniony przez rok wygląd to się tłumaczy, że firma jest zacofana...

Reply to
jedrek

Panie, wszystko PL :)

Miłego. Irek.N.

Reply to
Irek.N.

Nic nie ustawiałem i nie priorytetowałem, system PL i przeglądarka PL. Niektóre strony wyświetlają się z wyborem, niektóre nie. Np: Mouser daje wybór, ale microsoft od razu PL. Farnel też z wyborem. TME było po polsku, teraz jest EN.

Miłego. Irek.N.

Reply to
Irek.N.

Eh 25 lat internetu w Polsce i ludzie nadal nie mają pojęcia jak działa www :( Język strony nie ma nic wspólnego z językiem systemu czy językiem interfejsu przeglądarki. Preferowany język wyświetlanej strony może być zupełnie inny niż język interfejsu przeglądarki czy systemu. Dlatego Twój gość przybyły np. z Węgier może w Twojej przeglądarce ustawić preferowany język węgierski (na polskiej przeglądarce i polskim systemie). Wtedy serwer strony (o ile strony są multijęzykowe) może prezentować stronę w języku węgierskim bo taki preferuje gość. Język strony ustawiasz w przeglądarce w menu "wygląd strony --> języki". Tam też ustawiasz listę preferowanych języków w odpowiedniej kolejności. Jeśli masz ustawiony angielski zawsze serwery będą prezentować Ci domyślnie angielskojęzyczną wersję strony.

Reply to
Marek

Stachu Chebel snipped-for-privacy@gmail.com napisał(a):

[CIACH]

Twoje narzekanie zabawnie współgra z faktem, że nie stosujesz się do zasad i nie zawijasz linii.

Reply to
Grzegorz Niemirowski

Irek.N. snipped-for-privacy@jakis.taki.jest> napisał(a):

Źle zrozumiałeś komunikat. Po prostu nie odczytali lokalizacji na podstawie geolokacji IP. Strona TME nie pobiera lokalizacji z przeglądarki. Nie sprawdza też języka jak zasugerowano tutaj obok. Po prostu korzysta z usługi geolokalizacyjnej. Zrobiłem nawet eksperyment i wszedłem na stronę TME ze słowackiego IP - miałem stronę po słowacku.

TME jak i 99% innych stron nie potrzebuje dokładnej lokalizacji. Taka informacja potrzebna jest serwisom takim jak te z mapami, rozkładem jazdy czy zamawianiem jedzenia.

Reply to
Grzegorz Niemirowski

To dość odważne stwierdzenie biorąc pod uwagę, że coraz częściej (czy to dobrze czy nie to inna sprawa) jest to pierwszy z parametrów jaki aplikacje webowe biorą pod uwagę przy wyborze języka...

... mając coraz głębiej to co masz ustawione w przeglądarce, jeżeli przeglądarka Ci jeszcze na to w ogóle pozwala

Reply to
Silver Dream !

niedziela, 15 listopada 2020 o 00:12:03 UTC+1 Grzegorz Niemirowski napisał(a):

No proszę, to tylko potwierdzenie tego o czym tu mowa. Nawet nie miałem pojęcia, że linie nie są zawijane. Dlaczego? Bo używam

. I niedawno te mondrale pozmieniały szatę graficzną strony, trochę inaczej pisze się posty. Podczas pisania linie zawijane są automatycznie (jak np. w Wordzie), więc skąd mam wiedzieć że na innych czytnikach tak nie jest? OczywistaOczywistość szata graficzna w stosunku do poprzedniej została zj...a. Sprawdź na wyżej podanym linku. Linie są zawijane.

Reply to
Stachu Chebel