Ni-MH ładowanie

Co jest wyznacznikiem naładowania baterii ogniw Ni-MH? Bateria ma 8,4V, 1100mAh. Ładuje się teraz prądem 260 mA, napięcie na niej to 9,6V.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Z lenistwa nie chciało mi się szukać, ale już wiem, że chodzi o napięcie. :-)

I z tego co czytam to raczej woltomierz nie za bardzo będzie to widać.

" pod koniec ładowania napięcie zaczyna dość gwałtownie wzrastać (wzrost ten jest jednak znacznie mniejszy w przypadku akumulatorków Ni-MH względem starszych Ni-Cd) - aby łagodnie opaść w momencie kiedy akumulatorek zostanie w pełni naładowany. "

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

w praktyce, to 'ujemne delta V' jest trudno zmierzyc wiec większość tanich ładowarek po prostu ogranicza czas ładowania.

c.

Reply to
Cezar

Zarówno przy Ni-Cd jak i Ni-MH widoczne jest przy dużych prądach ładowania. Tym bardziej jeżeli jest w bateryjce kilka ogniw szeregowo dV się rozmywa bo ogniwa nawet z jednej serii nie muszą być identyczne, tym bardziej po pewnym czasie użytkowania. Nie wiem jak przy obecnych ogniwach ale współczynnik 1,4-1,5 energii dostarczonej przy ładowaniu prądem Q10 malał wraz ze wzrostem prądu. Np. prądem Q10 ładować

14h ale Q5 krócej niż 7h.

Arek

Reply to
Arek