ładowanie akumulatorków NI-MH

Witam

Zakupiłem ładowarkę mikroprocesorową REXPOWER na allegro i aktualnie ją testuję. Jednak mam pewne wątpliwości.

1.ładowarka ładuje akumulatorek GP 750mA 4h mimo, że powinna go naładować w czasie około 90minut według instrukcji (gdyby ładowało w 2h to nie miałbym zastrzeżeń)
  1. akumulatorek po naładowaniu wyciągnołem i włożyłem ponownie (żeby sprawdzić co pokaże ładowarka) i wówczas rozpoczyna ponowne ładowanie. nie miałbym zastrzeżeń gdyby trwało to kilkanaście minut ale ponowny proces ładowania trwa znów dość długo (aktualnie już ponad godzinę) pomimo, że akumulatorek został już niby naładowany w dodatku prąd ładowania wynosi około 900mA (impulsowy) Nie mam doświadczenia z ładowarkami i akumulatorkami CZY TO NORMALNE zachowanie akumulatorków?? Jak dla mnie raz naładowany akumulatorek nie powinien się drugi raz tak długo ładować. Zrobiłem podobny test z nieco droższą ładowarką V-1968 firmy Ben Electronic i naładowany akumulatorek się podobnie zachowywał. Czy cos jest nie tak z moim myśleniem czy co?? bo już sam nie wiem.

J.S.

Reply to
UdioS

Użytkownik "UdioS" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...

został już

Zasadniczo jest kilka kryteriów naładowania stosowanych w ładowarkach:

- żadne (użytkownik wie ile ma ładować i tyle - stosowane przy 10-cio godzinnym prądzie ładowania),

- timer (ładowarka ładuje jakiś tam czas bez względu na to co się podłączy - od biedy moze być jeśli jest ustawione na wartość odpowiednią dla akumulatora),

- napięcie,

- dV/dt (chyba najlepsze dla NiMH).

Sądzę, że masz ładowarkę z timerem, która ma ustalony czas ładowania dla większego akumulatora niż Twój. Jak tylko ją dołączysz to odlicza czas od początku. Jeśli nie chcesz rozwalić sobie akumulatorów to musisz sam kontrolować czas ładowania. Ja osobiście kupując drugą ładowarkę (bo pierwsza nie miała żadnego sprawdzania naładowania) wybrałem taką z kontrolą dV/dt i zachowuje się poprawnie - jak naładowane to ładuje krótko, jak rozładowane to długo.

Reply to
Bogdan Gutknecht

Witam

Wybrałem tą ładowarkę bo podobno wlaśnie miała rozpoznawanie naładowania dV, a timer miał być tylko dodatkowym zabezpieczeniem. czyli albo trafiła mi się akurat uszkodzona ładowarka albo poprostu kupiłem zwykły szajs made in czajnaa.

Ok dzięki za pomoc

Reply to
Udios