Przekaźnik do rozłączania ethernetu

Cześć,

ktoś sobie wymyślił, że w ramach zapewnienia cyberbezpieczeństwa ma być możliwość fizycznego rozpinania połączenia ethernetu (cat 5) pomiędzy routerem a WAN. Miałoby to być zrobione na drodze elektrycznej, czyli w grę wchodzi jakiś przekaźnik ze sterowaniem 24V. Czy ktoś spotkał się z takim ustrojstwem, które by pozwalało na rozłączanie ethernetu (fizycznie, nie logicznie) w elegancki sposób? Mogę dać przekaźniki interfejsowe i przepuścić przez ich styki dwie pary używane w cat 5, ale będzie to nieeleganckie i może spowodować zakłócenia w transmisji. A żeby było trudniej, to ustrojstwo to musi mieć dopuszczenia w branży morskiej i musi dać się zamontować na szynie TS35.

Reply to
Bad Worm

W dniu 29.03.2021 o 18:59, Bad Worm pisze:

Postaw przed routerem zwykły switch i wyłączaj mu zasilanie :]

Reply to
LordBluzg®

W dniu 29.03.2021 o 18:59, Bad Worm pisze:

Przekaźniki sygnałowe to chyba najczystszy sposób rozwiązanie tego problemu i myślę, że i 1Gb tym obsłużysz. Oczywiście takich przekaźników nie kupisz w każdym sklepie z przekaźnikami ale je jak troszkę poszukasz to znajdziesz.

Oczywiście możesz kupić przełączniki scalone do Ethernetu, wozić się z zasilaniem, filtrowaniem EMC, twój wybór.

Przekaźnik scalony zawsze jest "przerwą" w kablu, wykryje go każda sprytniejsza karta sieciowa, dobrze zaprojektowany i wykonany przełącznik na przekaźniku będzie wyglądał na zagięcie kabla na reflektometrze (jeśli zostanie zalutowany kabel, inaczej będą widoczne wtyczki).

Jeśli na wolnej parze styków dasz transformator i rezystory terminujące to sprzęt może nawet nie wykryć tego, że nastąpiło rozłączenie (tego nie testowałem).

Reply to
Andrzej W.

W dniu 29.03.2021 o 19:49, Andrzej W. pisze:

Ale, to czasem nie chodzi o to, aby to rozłączenie nastąpiło? I jeśli tego faktu sprzęt nie wykryje, to raczej źle świadczy o sprzęcie.

Reply to
Kaczin

W dniu 29.03.2021 o 20:29, Kaczin pisze:

To zależy co jest celem, jeśli celem jest bezpieczeństwo to lepiej by ten przed którym się zabezpieczamy nie wiedział, że wyjęliśmy kabel. Gościu sobie siedzi, klepie i próbuje zhakować styki przekaźnika.

Reply to
Andrzej W.

W dniu 2021-03-29 o 19:35, LordBluzg® pisze:

I to jest słuszna koncepcja. Przekaźnikiem na 24V aby spełnić założenia. Po taniości można nawet wyłączać modem lub router.

Reply to
t-1

W dniu 29.03.2021 o 20:54, t-1 pisze:

Tak niezupełnie. Pytaczowi chodzi o port WAN. Jesli wyłączysz router to zniknie DHCP. Odcięcie samego WAN będzie skutkowało tylko brakiem Internetów a sieć LAN będzie nadal działać :)

Reply to
LordBluzg®

W dniu 2021-03-29 o 22:15, LordBluzg® pisze:

Ok przesadziłem z bezpieczeństwem. Dodatkowy switch za parę złotych najlepszy.

Reply to
t-1

W dniu 29.03.2021 o 20:47, Andrzej W. pisze:

Jakoś mnie nie przekonałeś. Zakładasz, że atakujący to kompletny debil? Mało prawdopodobny scenariusz, no chyba, że masz na myśli prezydenta...

Reply to
Kaczin

Dnia Mon, 29 Mar 2021 19:35:40 +0200, LordBluzg® napisał(a):

Takie coś było w planie (odcinanie zasilania tego routera), ale to nie pasuje do wymagań. Musi być fizyczne rozłączenie kabla.

Reply to
Bad Worm

Dnia Mon, 29 Mar 2021 19:49:11 +0200, Andrzej W. napisał(a):

Czyli raczej zostaje dłubanie od zera i na gotowca typu przekaźnik i dwa gniazda RJ45 nie ma co liczyć?

Reply to
Bad Worm

W dniu 29.03.2021 o 22:29, Kaczin pisze:

Nie za debila, ale jeśli atakujący nie zna struktury zabezpieczeń to działa na ślepo, straci trochę czasu zanim się zorientuje a logi z przejętych urządzeń mu w tym nie pomogą bo nie będzie w nich słowa o utracie fizycznego połączenia. Ja bym był na tyle złośliwy, że nie przecinał był łącza, tylko przełączał WAN na jakiegoś starego peceta z kilkoma maszynami wirtualnymi o średniej klasie zabezpieczeń by była nadzieja na ich złamanie i tak zoptymalizowanego by ledwo ale jakoś to działało. Nic tak nie frustruje jak to, że wiesz, że właściwie to już za 5 minut przełamiesz te zabezpieczenia ale ten system tak wolno odpowiada... Jak się człowiek zafiksuje na zadaniu to przestaje dostrzegać niektóre szczegóły.

Reply to
Andrzej W.

W dniu 29.03.2021 o 23:32, Bad Worm pisze:

:)

Reply to
LordBluzg®

To znana koncepcja pod hasłem Honey Pot. M.

Reply to
Marvin

W dniu 29.03.2021 o 23:36, Bad Worm pisze:

Zapytaj w Meditroniku. Może oni coś znają/mają.

Jak nie to widziałem przekaźniki kontaktronowe z 4 rurkami w 1 cewce. Kupisz 2 sztyuki i voila!

M.

Reply to
Marvin

W dniu 29.03.2021 o 18:59, Bad Worm pisze:

Kolega musiał wykonać podobne urządzenie z tego samego powodu. Jego urządzenie przełączało co 15 minut serwer pocztowy pomiędzy łączem do Internetu a LAN-em. LAN był zawsze odcięty od Internetu. Zrobił to na zwykłych przekaźnikach i działało dobrze przez kilka lat.

yabba

Reply to
yabba

W dniu 30.03.2021 o 10:44, Marvin pisze:

Ja bym jednak poszukał takich z charakterystyką do kilkuset MHz i zdefiniowaną impedancją, choć i na zwykłych jakoś zadziała, najwyżej trochę pakietów trzeba będzie ponownie przesłać albo sobie sprzęt wynegocjuje wolniejsze połączenie.

Reply to
Andrzej W.

W dniu 30.03.2021 o 10:43, Marvin pisze:

Myślisz, że jak na grupie o elektronice rzucił bym "wsadził bym honeypota" to było by to zrozumiałe?

Reply to
Andrzej W.

Nie lepiej zainwestowac w IT (i sprzet), ktore wie co robi zamiast bawic sie w takie bzdury? Chyba, ze to wynik schizofrenii to wtedy lekarz.

W dniu 2021-03-30 o 12:00, Andrzej W. pisze:

Takie skojarzenie... A może przepuścić wszystkie pary przez transformatorki i zamiast rozłączać to nasycać rdzenie. Nie spełnia wymogu fizycznego odłączenia.... To może rdzenie U rozsuwane... P.G.

Reply to
Piotr Gałka