[LAMA] Kupiłem ściemniacz dotykowy+pilot SCZ.

Na początek muszę powiedzieć, że z elektroniki to jestem cienias jak polsilver, ale do rzeczy.

Wczoraj kupiłem w castoramie ściemniacz dotykowy model SCZ, nazwy firmy nie mogę z logo odczytać bo pierwsza litera jest tak zrobiona, że może tworzyć napis Gtim, Jtim, Etim, Ejim lub jeszcze jakoś inaczej. Ściemniacz wyposażony jest symulację obecności i sterowanie pilotem. Wszystko podłączyłem i teraz mam małego zonka. Odbiornik pilota w ściemniaczu jest zbyt czuły i łapie nawet przez flanelową koszulę :( Czy można go jakoś osłabić? Są w środku jakieś potencjometry? Bo chciałbym żeby działał tylko wtedy kiedy skieruję na niego pilota.

Może coś w środku można pogrzebać, żeby łapał słabiej?

Help me :( Pozdrawiam

Reply to
Norton" .

Miałem podobny problem. Rozwiązałem go tak: otworzyłem ściemniacz i w miejscu gdzie jest czujnik podczerwieni przykleiłem przeźroczystą czerwoną folię. Testowałem ile warstw dać, żeby odpowiednio ograniczyć czułość.

Pozdrawiam Bogi

Reply to
Bogi

THX. Spróbuję.