kolory

Tego efektu nie znalem.

Widac nawet na ekranie komputera, a na telefonie nawet lepiej.

Jakies pokrycie z czasami impulsow neuronow ?

Ktos ma pod reka procesorek z kilkoma bialymi LED ?

Mysle ze to bardziej chemia w czopkach/slupkach.

Ale rzeczywiscie ciekawe.

Reply to
sczygiel

W dniu 13.12.2019 o 09:22, J.F. pisze:

Kiedyś były pomysły zrobienia telewizji kolorowej na tej zasadzie, ale za duże migotanie.

Reply to
Cezary Grądys

W dniu 2019-12-13 o 18:16, Cezary Grądys pisze:

Przedwojenne czarno-białe telewizory mechaniczne z tarczą Nipkowa miały od 30 do 100 linii. Kto ciekawy jak wyglądał obraz na żywo może tutaj zobaczyć.

WM

Reply to
WM

W dniu 13.12.2019 o 09:22, J.F. pisze:

Heh, przypomina mi się mój profesor od fizyki z uczelni, też przynosił takie różne zabawki i "wciągał" nas do zabawy nimi. Raz byłem "węzłem fali" trzymając rozciągniętą przez całą aulę taką kolorową sprężynkę do zabawy.

Reply to
Jakub Rakus

Czytam Was i czuję się jak bohater programu "Mamy cię!". Ja tam widzę tylko szare okręgi, zero kolorów.

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

W dniu 2019-12-13 o 20:16, WM pisze:

Dodać jeszcze taką tarczę i mamy mechaniczny TV kolorowy.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Ja też widzę tylko szare kręgi, w niektórych miejscach rozjaśnione. Ani grama kolorów. Jestem kosmitą albo reptilianinem.

Reply to
Olaf Frikiov Skiorvensen

Wujek miał trójkolorową szybkę nakładaną na ekran. U góry była niebieska, na dole zielona. W środku nie pamiętam jaka, ale chyba żółta?

To była namiastka kolorowej telewizji :)

WM

Reply to
WM

ha ! udało się - przyznał się ! Mówiłem, że się to sprawdzi ! Kto ma najbliżej do łobuza ??

Reply to
sundayman

Zobacz na innym komputerze/monitorze/telefonie.

Albo ... zrob sobie takie urzadzenie.

Lub po prostu zamigaj diodami LED.

Dnia Sat, 14 Dec 2019 00:07:34 +0100, WM napisał(a):

W jakiejs "arcade" grze tez tak zrobili - na kineskopie paski kolorowej folii, i juz atakujace stwory mialy inne kolory.

kolory na ramce, na pileczce

choc na dole bialy i zielony ... ale w stalych miejscach.

Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 14 Dec 2019 02:52:16 +0100 doszła do mnie wiadomość <qt1f8q$ua6q$ snipped-for-privacy@portraits.wsisiz.edu.pl> od sundayman snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> :

Sprawdziłem na tablecie, stacjonarnym i laptopie, wszędzie to samo - szarość. Szarość, szarzyzna, szarak...

Reply to
Olaf Frikiov Skiorvensen

Dnia Sat, 14 Dec 2019 11:51:30 +0100, Olaf Frikiov Skiorvensen napisał(a):

Jestes nienormalny :-)

Oglądałem to dosłownie dzień wcześniej. YT podrzuca hurtowo? No to mamy podobne profile na YT. Albo Google AI wymknęło się już spod kontroli ;) Albo telepatia ;) - to akurat słaba przesłanka, ale mam też dużo mocniejsze.

Reply to
Mirek

Może raczej dichromatykiem albo tetrachromatykiem? Swoją drogą ciekawe czemu nie widzisz - ja widzę lekkie zabrązowienie lub zafioletowienie wewnętrznego, potem lekko żółtawy (zielonkawy), następny właściwie szary i skrajny lekko granatowy. To zależy pewnie od wielu czynników, bo wieczorem było troszkę inaczej. Ktoś jeszcze nie widzi kolorów?

Reply to
Mirek
2019-12-14 o 11:51 +0100, Olaf Frikiov Skiorvensen napisał:

Spróbuj lekko przyspieszyć lub zwolnić wideo.

Mateusz

Reply to
Mateusz Viste

W testach na tetrachromatyzm mam wyniki nieco lepsze od średniej, ale nie są to jakieś specjalnie wysokie wyniki.

Już wyjaśnione(podpowiedź Mateusza Viste), pobrałem na dysk i ustawiłem szybkość na 1.5x

- efekt wystąpił.

Reply to
Olaf Frikiov Skiorvensen

Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 14 Dec 2019 13:13:01 +0100 doszła do mnie wiadomość <20191214131301.62a05d00@mateusz> od Mateusz Viste snipped-for-privacy@xyz.invalid :

Ściągnąłem na dysk, w VLC dałem przyśpieszenie 1.5x i efekt wystąpił, ale te kolory to raczej przegniłe, spodziewałem się czegoś nieco lepszego.

Reply to
Olaf Frikiov Skiorvensen

Sprawdziłem na absurdalnie drogim Precision 5520 z ekranem Ultra HD oraz na rocznym Latitude 7390 i nowym Inspiron 5593 ze zwykłym IPS Full HD. To dość dobrze pokrywa technologię ekranów. Wkręcacie mnie.

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski