kolory

W dniu 2019-12-13 o 21:36, Jakub Rakus pisze:

Cały czas biorą na węzła fali. Widziałem na wykładzie na jutubie.

Reply to
robot

W dniu 2019-12-13 o 23:32, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:

Nie dość że kosmita, to kosmita daltonista. :)

Reply to
robot

Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 16 Dec 2019 10:15:31 +0100 doszła do mnie wiadomość <5df74b31$0$17351$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl> od robot snipped-for-privacy@onet.pl :

To jest ochrona przed migotaniem telekinetycznym(Jan Pająk).

Reply to
Olaf Frikiov Skiorvensen

Praktycznie wszystkie projektory w kinach to projektory DLP. Ja mam w domu DLP i na szczęście nie widzę migania czy też słynnej tęczy. Być może w efekt występuje tylko w najtańszych.

Reply to
robot

Użytkownik "Konopny" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@googlegroups.com... użytkownik jaNus napisał:

Hm, ciagle robia maski do ukladow scalonych w technologii 10 nm ... jak to w ogole robia, to jestem bardzo ciekaw. Wiec sa lepsze obiektywy.

Tak czy inaczej - hologram wymaga dokladnosci rzedu ulamka dlugosci fali, i jest to wymog zarowno w "kamerze" jak i w urzadzeniu wyjsciowym. Z chwila, gdy opanowalismy technologie ~200nm, to juz raczej nie problem.

Wydaje mi sie, ze cos czytalem o holograficznych przetwornikach.

Hm, a jak sie robilo CD, a potem DVD ? Tam rozmiary tez takie holograficzne ...

soft ok, ale do czego laser ?

W dniu 16.12.2019 o 16:13, J.F. pisze:

Uważasz, że robią je za pomocą światła widzialnego?

Podpowiedź - sprawdź np. długość fali promieniowania rentgenowskiego

Reply to
Czarek

J.F. wrote on 16.12.2019 16:13:

Maska przecież nie jest w skali 1:1, więc to chyba nie problem:

Reply to
Zbych

użytkownik J.F. napisał: .

Do przygotowania matrycy.

Konopny

W dniu 16.12.2019 o 19:44, Czarek pisze:

Lasery rentgenowskie? Chyba niet! Robi się to "sposobem": jedna wiązka jest "otaczana" / osaczana drugą, krótszej fali, i w wyniku otrzymuje się znacznie mniejszą plamkę!

Reply to
jaNus

Dnia Mon, 16 Dec 2019 21:00:48 +0100, Zbych napisał(a):

No to trzeba obiektywu co ma 100 tys linii/mm ...

skad ten cytat ? Bo "film" ... drobna niedokladnosc wymiaru i kolejne naswietlania nie trafia na siebie ...

Użytkownik "jaNus" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5df81ac8$0$17352$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... W dniu 16.12.2019 o 19:44, Czarek pisze:

Cos mi chodzi po glowie, ze sa, ale jakies wybuchowe.

Do naswietlania RTG sie raczej nie nadaje, bo przeniknie przez maske :-)

Google promuje te same filmy wielu ludziom ktorzy podpadaja pod te same kategorie.

Mi ostatnio wrzuca filmy ludzi zyjacych w vanach, jakies wycinki z filmow (star trek i cos tam jeszcze), filmiki z historiami z reddita czytanymi przez narratora, o scottym kilmerze i joshua fluke juz nawet nie wspominam...

Te czasy kiedy google sugerowal video zwiazane z tym co sie aktualnie oglada juz dawno minely...

Reply to
sczygiel

W dniu 2019-12-17 o 17:01, J.F. pisze:

Oczywiście że mają osobne.

Ten mój kosztował 3500. Nie uważam go za drogiego. Ma jedną matrycę.

Reply to
robot

J.F. wrote on 17.12.2019 02:40:

Musisz to powiedzieć fachowcom od sprzętu do naświetlania, bo może bedni żyją w nieświadomości :-)

Reply to
Zbych

W dniu 2019-12-18 o 12:17, J.F. pisze:

Mój ma jedną, jest domowy i nie miga. Ale jeszcze się przyjrzę w weekend. Mam go co prawda z pięć lat, i migotania nie widziałem, ale może jak podejdę blisko do ekranu, to coś zobaczę.

Wiek ktoś może czy tak zwany efekt tęczy w projektorach DLP, to jest właśnie to migotanie? Czy to jeszcze inny efekt?

Reply to
robot

Tęcza pojawia się jaki się patrzy kątem oka i przemiata się wzrokiem. Widzi ją chyba każdy, tylko nie każdy zwraca na to uwagę.

Reply to
Mirek

Tej metody oglądania nie stosowałem. Wypróbuje dzisiaj

_____

Przyjrzałem się dokładnie w weekend. Gdy podejdę do ekranu na 30cm lub mniej widac pojedyńcze "piksele" matrycy w kształcie kwadratów. Piksele to nie sa, bo jest ich jakoś za duoż w porównaniu do rozdzielczości projektora. I te kwadraty "mienią się trochę". Ciężko to opisac słowami, Próbowałem nagrac komórką ale dochodza szumy komórki i się robia kolejne "mienienia" z winy komórki. Efekt ten mogę zobaczyć oczywiście tylko na nieruchomym obrazie z doległości nie większej niż

30cm. Przy ruchomym obrazie nie mam możliwości zobaczenia tego efektu.
Reply to
robot