kolory

Każdy człowiek reaguje nieco inaczej. Ta sama rada co dla Olafa: zwolnij lub przyspiesz prędkość wideo. Możesz to zrobić w interfejsie YT. Ja najlepiej dostrzegam kolory w 1.25x. Olaf pisał, że widzi dopiero przy 1.5x. Widać nasze receptory są słabo kalibrowane w fabryce.

Mateusz

Reply to
Mateusz Viste

Myslisz, ze chcialo by im sie taki wielki przyrzad robic, zeby wkrecic studentow ? :-)

tak swoja droga to mi sie przypomnialo, ze ponoc pewien procent ludzi narzeka na obraz z projektorow DLP - tam kolory migaja ...

Żona twierdzi, że widzi wyraźnie, więc to nie kwestia ekranów Della. Ktoś tu jest mutantem, nie będę obstawiał, kto. :-)

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Wiadomo kto - kto widzi kolory tam gdzie ich nie ma :-)

Optymista widzi :-P

Reply to
Zbynek Ltd.

Ale to powinno działać nawet na cz-b monitorze, bo to nie kamera widzi kolory i nie monitor je pokazuje. Monitor powinien pokazywać czarno-białe koło, tyle że to koło się odpowiednio kręci i kolory pojawiają się gdzieś w głowie. Zresztą sam na początku się złapałem na kombinowaniu przez chwilę jak przetwornik w kamerze wyłapał kolor z czerni i bieli.

Reply to
Piotr Dmochowski

Dnia Sat, 14 Dec 2019 21:30:36 +0100, Piotr Dmochowski napisał(a):

Przetworniki w kamerze moga miec swoje narowy, ale to wystarczy stopklate zrobic.

Przetworniki w ekranie tez moga miec swoje artefakty, i tu juz stopklatka nie pomoze.

Poza tym z opisu wynika, ze to jednak efekt czysto ludzki.

Pomoże, tylko trzeba ją zrobić na filmie, na którym nagrany jest film na monitorze ;)

Reply to
Mirek

W dniu 14.12.2019 o 21:48, Mirek pisze:

Zerkałem, patrzyłem się, gapiłem, w-pat-ry-wa-łem i... żadnych /cwietow/ nie spostrzegłem, tylko bulgocącą czerń. Hipolicie, O czym wy tu p***cie??

Może mam złą częstotliwość odświeżania, chyyyba winna współgrać z tą "kamerową"? Wiem, że gdy zaczęto robić hologramy, to były one uzyskiwane na kliszy /only/, bo kamery TV tego nie chwytały, czy tak?

Ale obecnie są już wystarczająco dobre (czułość? rozdzielczość? głębia kolorów / jasności?), i widać holo-TV-fotki. Czy może to sobie z brudnego palucha wyssałem? Hm, może.

A tak BTW.: coś mi po łbie kołace, że hologramy mają potężną zagadkę w sobie. Ponoć widać szczegóły, co to powinny być *skryte*! Np. dlatego, że są "z tyłu" obiektu, więc ten, powinien je zasłaniać. A nie-zasłania! prawda li to?

Reply to
jaNus

Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 14 Dec 2019 22:23:49 +0100 doszła do mnie wiadomość <5df552e5$0$500$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl> od jaNus snipped-for-privacy@berdyczow.pl :

Było wyjaśnione, podnieś FPS filmu o 25%(albo nawet 2x).

Reply to
Olaf Frikiov Skiorvensen

użytkownik J.F. napisał:

I dochodzimy tu:

blado niebieski i jasny brąz

Gif lepszy niż filmy z jutuba, tam nic nie widziałem. Pewnie nie ta prędkość odtwarzania.

znika kropka purpurowa, pojawia się zielona etc.

Reply to
Konopny

użytkownik jaNus napisał:

Co to są te holo-fotki?

Do holografii tej starszej trza filmu o rozdzielczości 10.000 linii na mm obiektywy mają rozdzielczość (?) 50-100 linii na mm. Nowsze hologramy takie tam na biletach czy banknotach to soft i laser, wszak hologram to nic innego jak zarejestrowana faza światła.

Pytanie co uznajemy za hologram?

Może propeller clock z ibeja za 3-4 stówki migający diodami na wirujących ramionach?

I znów plus dla chińczyka za umiejętność trzepania keszu na internetowych pomysłach.

Reply to
Konopny

Dawno, dawno temu a może całkiem niedawno chciałem nagrać sygnał z TV za pomocą magnetofonu. Jeden kanał na audio, drugi na video. Nie udało się:(

Reply to
Konopny

Ja nie próbowałem, bo wiedziałem, że się nie uda. Natomiast próbowałem nagrać na magnetowid sygnał EFM z głowicy CD a następnie odtworzyć wpuszczając go tam z powrotem. Nie udało się, ale odtwarzacz najwyraźniej coś łapał, bo jakieś zgrzyty na wyjściu się pojawiały.

Reply to
Mirek

Ja tu jedynie na najmniejszym cieniutkim okręgu widzę niebieski. Gdzie ten brązowy?

Ale to jest powidok. Do tego wystarczy się chwilę wpatrywać w kontrastowy obrazek a następnie w biel. Dostajemy negatyw.

Reply to
Mirek

W dniu .12.2019 o 18:15 Konopny snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

To zależy, jaki "sygnał z TV" chcesz nagrać.

Na przykład w telewizji Slow Scan TV:

zwykłe magnetofony były używane do zapisu obrazu.

Reply to
Trefniś

jest jeszcze:

Cezar

2 okręgi wyraźnie lekko brązowe i 3 bardzo słabo zabarwione na niebiesko. Powinienem jeszcze widzieć zielony, ale widocznie mam coś z zielonymi czopkami zielonego nie widzę :) Mniejsza o to, podobno jest jak kolega napisał w pierwszej odpowiedzi, chodzi o różny czas odpowiedzi/aktywności tych czopków na różne kolory. Tarcza wykorzystuje ten trik, ot cała magia.

OT. Gra kaczki na pegazusa też nie działa na LCD, bo i czas odpowiedzi nie ten co na CRT.

Reply to
Konopny

Kto nie widzi ten za pisem hop hop hop !

( no nie mogłem sobie darować ).

Reply to
sundayman

W dniu 16.12.2019 o 02:33, sundayman pisze:

piEs kolorów praktycznie nie odróżnia :)

A ja oddam swój głos na Krzysztofa Bossaka, Konfederata!

Reply to
jaNus