Jakie LEDy zastosowac?

Witam

pisalem juz posta na ten temat ale bez odzewu

musze zbudowac z ledow wyswietlacz zewnetrzny, wiec musi byc bardzo jaskrawy narazie mam na oku LEDy 10mm o jasnosci ~4CD i kacie 40 stopni

kat chyba troche za maly

w gre wchodza takze SuperFluxy w obudowie 7,6x7,6, te z kolei maja kat nawet do 100 stopni i jasnosc j/w, tylko gdzie to kupic?? w TME sa tylko kingbrighty 20stopniowe :(

jakies inne opcje? najbardziej by mi pasowal pomaranczowy kolor

co poradzicie do zastosowan zewnetrznych?

Reply to
Michal Wysocki

(sorry poszlo na mejla ;/)

achh dzieki za odp. ale raczej nie o to chodzilo :) biale / niebieskie - za drogie diabli wiedza co to za firma, datasheeta brak...

poza tym przy pozniejszych ilosciach np. 4000 sztuk sprzedawca moglby troche wymieknac ;)

Reply to
Michal Wysocki

Właśnie...

Spróbuj w Contrans TI - coś mi chodzi po głowie, że chyba mogą pomóc.

Użytkownik Michal Wysocki napisał:

Bez odzewu, bo przecież nikt za Ciebie szukać nie będzie. Inna opcja to nie-TME. Tam nikt o zdrowych zmysłach do produkcji nie kupuje. Znajdź model u producenta, zobacz kto tym handluje i kup. Dostęp do sieci masz, w czym problem???

Reply to
A.Grodecki

sedno pytania bylo - JAKIE diody najlepiej zastosowac na zewnatrz, a nie gdzie je kupic...

A gdyby z tymi SuperFluxami sprawa byla taka prosta to bym nie trul Wam tutaj czterech liter. Producentow ledow sa dziesiatki, przelecialem juz ich troche i albo brak tego co potrzebuje albo nie ma ani slowa o jakims dystrybutorze w PL...

Dlatego przydalby sie namiar na jakas firme ktora ma duzy asortyment ledow i o niej nie wiem...

Reply to
Michal Wysocki

chyba nie za mały. Do wyświetlaczy stosuje się raczej węższe LEDy bo się ciapcia optyczna robi przy szerokich.

poszukaj u producentów. Kingbright to sprzedawca masówki. Zajrzyj do Vishaya, Osram, HP, Sharp. Poszukaj w sieci producentów LEDów chwalących się tym, że robią z nich sygnalizację uliczną. W Niemczech chyba Osram je robi. Aż strach przechodzić pod sygnałem ;-)

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

unia nam nastała i nie musisz na własnym podwórku szukać, tylko zajrzeć przez płot, czy sąsiad ma ;-) Gdybym kupował elementy tylko w Niemczech (albo tylko w Berlinie), to by firma dawno splajtowała. W zeszłym roku sprowadziłem pamięci z Korei przez Florydę ekspresem dla kumpla, bo produkcja stała. Potrzebował 100 sztuk, dało się kupić tylko opakowanie (480 sztuk), ale mimo ekspresu (w sumie 3 dni zajęło), transportu przez pół świata i prowizji dla mnie (bo kumpel się założył ze mną, że tego nie zdobędę w ciągu tygodnia) te 480 sztuk było tańsze, niż 100 sztuk w Niemczech, a te miały być za miesiąc.

Tak to czasem bywa. Myśl globalnie ;-)

Co do ledów to pamiętaj: osram i wszystko jasne ;-)

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

rekordem sie chwala swietnym .. ale gdzie to kupic ? :-)

ci panowie co tak brzydko grożą piszą, że na przykład: EBV, Eurodis, Rutronik, Silica

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Użytkownik GD napisał:

WIększe ilości sie sprowadza samemu, bez pośrednictwa taksówkarzy.

Reply to
A.Grodecki

z LEDow ma powstac matryca, o rastrze 13-15mm, wiec efekt "papki" w zasadzie bylby nawet troche porzadany (jesli ledy beda mialy 3mm soczewki) W kazdym razie - co jesli ktos spojzy na taki wyswietlacz pod katem 45 stopni? Nie zobaczy prawie nic...

Mecza mnie od jakiegos czasu diody stosowane w wyswietlaczach autobusowych przez pewna firme - trudno okreslic czy to jakies SMD czy kolniezykowe bo na diody jest zalozona maskownica z otworami - w kazdym razie diody maja jakies 5 i 8mm srednicy i bardzo wyraznie widac w nich zolty kwadracik struktury gdy sa zgaszone taki swiecacy punkt jest conajmnie 2x wiekszy niz w typowej diodzie led (nawet superjasnej), i jest wyraznie widoczny zarowno na wprost, jak i pod katem 70stopni... Czy ktos ma pojecie co to jest??

ok dzieki, obadam co tam lezy u Osrama :)

Reply to
Michal Wysocki

To sie nazywa wyswietlacz elektromechaniczy czy siakos tak :-) To co widac to wcale nie jest LED. To jest poprostu zolta plastikowa kropka ktora jest podswietlona czyms (moze LED) Jak punkt ma sie wygasic to podaje sie impuils na jakis przelacznik mechaniczny i kropka odwraca sie na kolor czarny. Dzieki temu nie trzeba nic odswiezac na wyswietlaczu.

Ostatnio bylo o tym w EDW

Reply to
grze

heh :) Nie nie nie :) Wyswietlacze elektromechaniczne - zielone - zostaly wlascie zastapione przez te matryce LED w autobusach w moim miescie :)

konkretnie te 3 modele

Nadal czekam na pomysly jakies... co to moga byc za ledy??

Reply to
Michal Wysocki

Thus wrote Michal Wysocki snipped-for-privacy@wlb.vectranet.pl>:

Co strasznie widać patrząc z boku albo na zdjęciu :^)

Paweł

Reply to
Paweł Więcek

Sorry, ale "że co"?

Reply to
Arczi

Thus wrote Arczi <nothing@..com>:

Że to LED-y, a nie mechaniczne wyświetlacze.

Paweł

Reply to
Paweł Więcek