Kącik lampowca

Wlasnie mysle sobie, by zalozyc nowy temat- wszystko o lampach elektronowych, mioedzy innymi uklady wzmacniaczy i przedwzmacniaczy na nich, lampy Nixie i urzadzenia je wykorzystujace, zasilacze lampowe, wymiana doswiadczen miedzy konstruktorami "szklanych" urzadzen itp... Czy taki pomysl ma szanse wypalic, w dobie mikroprocesorow i ukladow scalonych, tutaj w grupie- tak jak to sie udalo zrobic na Elektrodzie? Byc moze znajdzie sie paru ludzi co mają duzo doswiadczenia w montowaniu urzadzen opartych na tej starozytnej (IMHO swietnej) technologii- niech sie dzielą swą wiedzą!

Użytkownik "Krzysiek Słychań" snipped-for-privacy@interia.pl napisał w wiadomości news:bhtn04$kvn$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

[ciach]

Witam Ja jestem za, chętnie podzielę się wiadomościami.

Pozdrawiam Łukasz

Reply to
Ukaniu

Jestem za. Vacuum tubes rulez, tranziaki na Madagaskar :-)

Grzegorz

Reply to
SP9RJT

Dnia Tue, 19 Aug 2003 19:32:52 +0200 na fali pl.misc.elektronika stacja Krzysiek Słychań snipped-for-privacy@interia.pl nadała:

Nie wiem jak należy rozumieć słowo 'temat', ale jest formu na stronie

- czy to o to chodzi?

Reply to
Tomasz Szcześniak

hehe rzeczywiscie- znam to forum, ale ostatnio tam nie bywalem ale czemu by nie utworzyc czegos takiego na grupie? :-) po prostu troche szybciej sie redaguje posty i czyta, poza tym na grupie bywa wielu userow.

Moze i spoko, ja tam sie wysokimi napieciami nie zajmuje. Aha, mam troche lamp do wyrzucenia, chce kto je ?

Oto lista (troche jest radzieckich ):

6P36C PL500 1C21P PL504 6D20P PCF 802 PCL 88 PCL 805 PCF 802 ECH 84 6N23P 6P14P x 2 6Ż52P 6P15P 6F12P x 2 ECH 81 5F1P ECL 80 6F1P x 2 6N1P ECC 81 (???)

I jeszcze kilka ze zdartymi napisami

Reply to
GYRES

Moze sie komus przyda:

BLE_Maciek

Dnia Wed, 20 Aug 2003 22:36:02 +0200 na fali pl.misc.elektronika stacja GYRES snipped-for-privacy@poczta.org nadała:

[...]

Fuj, obrzydliwie nowoczesne :)

Reply to
Tomasz Szcześniak

Dnia Wed, 20 Aug 2003 09:14:51 +0200 na fali pl.misc.elektronika stacja Krzysiek Słychań snipped-for-privacy@interia.pl nadała:

Też nie lubię forów na www, wolę usenet. Ale co z tego - tam bywa więcej osób.

Reply to
Tomasz Szcześniak

Hehe :-) W silnych koncowkach mocy to raczej wole uzywac tranzystorow, odpada kobylaste trafo glosnikowe :-) dobrze zrobiony wzmacniacz mocy na tranzystorach sterowany z lampowego przedwzmacniacza potrafi bardzo ladnie zagrac. Przedwzmacniacze mikrofonowe i gitarowe- tylko na lampach! Mam konsolete w ktorej korektor barwy tony, wzmacniacz sluchawkowy i dwa przedwzmacniacze mikrofonowe zrobilem na lampach (wzm sluchawkowy to wprawdzie hybryda ale bardzo dobrze dziala). Tylko mikser jest zrobiony na tranzystorach, i jest to jedyny calkowicie polprzewodnikowy modul konsolety.