Instalacja

Chętnie poznam Twoje rozwiązanie

Reply to
pilocik

Dnia Mon, 17 Mar 2014 22:25:12 +0100, pilocik napisał(a):

I to jest właściwa reakcja na posty kogucika :)

Reply to
Jacek Maciejewski

Szczeka to twój jamniczek, prostaku.

Jak widać, jesteś nie tylko lamusem i to do tego leniwym, skoro nie chce ci się ( albo i nie umiesz ) narysować kilku kresek - jak ktoś tutaj coś chce, to pokazuje schemat - nikt nie będzie sobie "wyobrażał" co ty tam naskrobałeś - ale do tego chamem i burakiem.

Czyli dostałeś dokładnie to, na co zasługujesz, ofermo.

Reply to
sundayman

W dniu środa, 19 marca 2014 23:02:39 UTC+1 użytkownik pilocik napisał:

Ty nie chciałeś porady tylko żeby ktoś to za ciebie zrobił. Szukałeś frajera i znalazłeś.

Reply to
Zachariasz Dorożyński

Dnia Wed, 19 Mar 2014 16:04:51 +0100, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a):

Duże zakłady pracy wciąż mają swoje własne komisje egzaminacyjne, które jednak podlegają pod SEP (aczkolwiek na świadectwie nie ma o tym wzmianki ani słowem).

Reply to
badworm

Dnia Wed, 19 Mar 2014 00:57:23 +0100, uzytkownik napisał(a):

Przekrój ludzi, którzy posiadają uprawnienia E do 1kV jest tak duży, że nie można ich wrzucać do jednego worka. Są to zarówno fachowcy z dużą wiedzą i wieloletnią praktyką, świeżo upieczeni inżynierowie lub wręcz jeszcze studenci (a i pewnie uczniowie techników się znajdą) a także... sprzedawcy w budkach z pieczonymi na rożnie kurczakami. A i w przypadku fachowców różnie może być i wcale to nie świadczy o braku wiedzy. Osoba np. na stanowisku dyspozytora zasilania po kilkunastu latach pracy nie musi pamiętać wszystkich szczegółów na poziomie pojedynczych drucików.

Reply to
badworm

W dniu czwartek, 20 marca 2014 21:04:24 UTC+1 użytkownik badworm napisał:

Nie pamięta się tego czego się nigdy nie wiedziało.

Reply to
Zachariasz Dorożyński

Użytkownik badworm napisał:

Nie. Dużym zakładom po ostatnich nowelizacjach przysługuje prawo do wewnętrznego przedłużania ponad pięć lat uprawnień własnym pracownikom. To zakład decyduje czy pracownika na kolejne szkolenie i egzamin wysłać czy przeterminowane uprawnienia nadal honorować. Sprawdź obecny stan prawny - SEP do niczego dużym zakładom nie jest potrzebny w kwestii przedłużania uprawnień!

Dnia Thu, 20 Mar 2014 23:59:38 +0100, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a):

Z jednej strony masz rację - odnośnie przedłużania uprawnień. Mimo to w mojej firmie komisja wciąż działa i co 5 lat sama egzaminuje pracowników.

Reply to
badworm

Zatem według Ciebie każdy ktoś podpowie jakieś rozwiązanie to frajer ? Naprawdę ciekawe podejście. Ciekawe czy tym, którzy Tobie pomagali tez podziękowałeś nazywając ich frajerami ? Ups, przecież Ty nie potrzebujesz pomocy bo wszystko wiesz. Nic tylko pogratulować

Reply to
pilocik

Kolego, uwierz mi, że jestem w stanie pomierzyć gdzie jest jakikolwiek przewód. Wydawało mi się, że opis jaki podałem jest na tyle czytelny, że każdy poradzi sobie z wyobrażeniem w czym tkwi problem. Jak widać, przeceniłem możliwości percepcji niektórych kolegów :( Jeśli to mogłoby pomóc, to wiedz, że mogę narysować schemat, wkleić fotki, czy też nawet wrzucić jakiś filmik, lecz jeśli ten ( moim zdaniem wystarczający) opis nie pomógł, to żaden rysunek tez nie rozjaśni sytuacji

Reply to
pilocik

W dniu 2014-03-20 16:37, sundayman pisze:

Masz rację, jestem ofermą, bo liczyłem, że nie trzeba wykładać łopatologii by rozwiązać mój problem Masz racje, jestem chamem, bo liczyłem, że wszyscy za mnie wszystko zrobią Masz racje, jestem burakiem, bo miałem nadzieję, że zaraz zajedzie do mnie stado elektryków i za free połączą mi odpowiednie kabelki Masz rację, jestem leniwym lamusem, bo nie umiem naszkicować kilku kresek - pomijam fakt, że to właśnie o ich naszkicowanie prosiłem.

w jednym tylko nie masz racji - nie mam jamnika. mam za to budę dla psa, chcesz zamieszkać ?

nie wiem skąd w Tobie tyle agresji i frustracji, czy ja Tobie ubliżyłem, obrzuciłem obelgami czy też może w inny sposób uraziłem, że tak się wyrażasz ? Daj na luz, bo Ci jakaś żyłka pęknie.

Jak koniecznie chcesz, to wkleję fotki czy też schemat, ale po co ? Jeśli opis i założenia jakie ma spełniać instalacja nie wystarczyły to i żaden schemat nie pomoże.

Na odpowiedź nie liczę. W sumie to odpowiedź jakaś pewnie będzie, ale nie w temacie, a z kolejnym "mięchem" - mylę się ?

Reply to
pilocik

W dniu sobota, 22 marca 2014 00:29:14 UTC+1 użytkownik pilocik napisał:

Nie nadymaj się tak bardzo bo Ci żyłka pierdząca pęknie.

Reply to
Zachariasz Dorożyński

W dniu 2014-03-22 00:29, pilocik pisze:

No cóż jak widać moja percepcja jest bardzo uboga. Szkoda, że nie umiem sobie wyobrazić gdzie są podłączone LED-y, bo nic na ten temat nie piszesz? Czy te LED-y są podłączone pod ten sam zasilacz co L1? Czy L1 to halogen czy też LED? Bo od tego będzie zależeć wielkość prądu pobieranego przez L1, a tym samym możliwość łączenia prądu po stronie wtórnej zasilacza. Przy halogenie prądy mogą być tak duże, że żaden łącznik tego nie przetrzyma. Czy ten dodatkowy przewód 3-żyłowy to są oddzielne odcinki pomiędzy A i B , B i C oraz A i C, czy jest to jeden odcinek, który przebiega od A do C poprzez B. Skąd te dylematy? Bo napisałeś, że "jest poprowadzony przewód", a nie, że "są poprowadzone przewody". Ponadto piszesz, że do B i C doprowadzone jest zasilanie. Czy dobrze się domyślam, że doprowadzone są obydwa przewody L i N? Nie piszesz też czy instalacja jest w układzie TN-C czy też TN-S i wraz z żyłami L i N doprowadzony jest także PE. Powinienem się umieć domyślić, ale szklana kula mi się potłukła.

Reply to
uzytkownik

no to zobaczmy teraz:

L1 to niewielkiej mocy (ok. 5W) LED zatem prąd poniżej 0,5A L1 i zasilacz LED w C to całkowicie odrębne obwody.

jeśli masz jakieś dodatkowe pytania to chętnie odpowiem

Reply to
pilocik

"pilocik"

Jeden obraz zastępuje tysiąc słów. :-) Jestem ciekaw czy faktycznie da się to zrobić na jednym przekaźniku jak piał Jeffrey. Bo moja wizja wpisuje się w załączony przez Ciebie schemat okablowania tych puszek.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

"pilocik"

Ten włącznik w puszce A nie ma zwartych ze sobą p1 i p2? Takie zwykłe podwójne włącznik do światła mają.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

W dniu 2014-03-22 14:35, pilocik pisze:

Widzisz i o to chodziło. Teraz to każdy wie o co biega. Czy L1 ma być zasilane z tego samego transformatora co LED-y?

Reply to
uzytkownik

nie, to jest całkowicie odrębny układ

Reply to
pilocik

W dniu 2014-03-22 15:38, Robert Wańkowski pisze:

mam obie wersje, legrand robi i ze zwarta jedną stroną, jak również dwa niezależne

Reply to
pilocik