Re: En de consument is weer de lul...

Daar komt nog eens bij dat we dit allemaal als eens hebben gehad in de

> jaren 80 met drie verschillende videosystemen: > - VHS (JVC) > - VCC (Video 2000 van Philips) > - Betamax (Sony) > Daar is uiteindelijk ook een winnaar uitgekomen: VHS (door toe te geven > aan erotische films).

Nou nee. Philips heeft destijds een marketingblunder gemaakt bij het in de markt zetten van VCC door een tunnelblik op de recorderfunctie en vrijwel volledig voorbij te gaan aan de spelerfunctie, en wel van voorbespeelde banden. Hadden ze voor een voldoend massale "software" backing (voorbespeelde banden in *allerlei* genres) gezorgd, dan had VCC een serieuze kans kunnen maken, gezien de technische superioriteit van het systeem.

Maar helaas was de VHS club met de lucratiefste contracten met de "software" sector, de filmmaatschappijen, gaan strijken. Dat betekende dat Sony's Betamax en Philips' VCC op een achterstand werden gezet die ze nooit hebben kunnen inlopen. Ook Betamax was superieur aan het VHS systeem, maar redde het ook niet. Wel lukte dat SONY in de prof. sector, met de Betacams.

Je moest destijds altijd maar afwachten of een film in de videotheek ook in Beta of VCC verscheen, terwijl ie in VHS vrijwel altijd en overal wel te huur was.

--
Met vriendelijke groeten,
Ben Doedens

Ben Doedens was convinced that everybody would like to read this:

De duivel sch*t altijd op de grote hoop, waarom krijg ik nu associalties met een bekende softwarefabrikant uit het oosten van de USA? ;-)

--
take care,

"Klaas Komt!" schreef in bericht news:slrndk9v9r.1ln.karoshi=@10.0.0.138...

Zeker de Mediamarkt in Groningen maakt bepaalde A-merken (oa SONY) voor je regiovrij.

--
Met vriendelijke groeten,
Ben Doedens