Concurrentie op de kabel, hoe technisch?

Dat valt mee, ik kocht een basis setje in Frankrijk voor Eur 35,- en vulde die aan met een los gekochte ontvanger en een motor. Alles bij elkaar zit ik nu op Eur 250,- kijk je eens naar de facturen die je van je kabelboer krijgt kan je makkelijk becijferen hoelang je erover doet je "investering" terug te verdienen.. Ben je niet handig met smartcards moet je dan ook nog een card voor can digi kopen en jaarlijks verversen. Al met al evengoed nog een stuk goedkoper dan UPC/Casema. Waarom denk je dat men al jaren probeert schotels te weren van de daken en de gevels ????

schreef in bericht news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Reply to
Arie Bombarie

Maar het zijn wel de kijkers zelf die het gezicht van de programmaraad bepalen. Essent roept altijd gïnteresseerde kijkers op die in de Programmaraad plaats willen nemen. De benoeming gaat volgens de onderstaande regels van de Mediawet.

  1. De leden van de programmaraad worden benoemd door de gemeenteraad van de gemeente waar de draadomroepinrichting aanwezig is. Voor benoeming komen in aanmerking personen die deskundig zijn op het terrein waarop de programmaraad adviseert. De programmaraad heeft een zodanige samenstelling dat hij representatief is voor de belangrijkste in de gemeente voorkomende maatschappelijke, culturele, godsdienstige en geestelijke stromingen. De gemeenteraad bepaalt de omvang van de programmaraad. Leden van de gemeenteraad kunnen geen zitting hebben in de programmaraad.
  2. Indien een aantal draadomroepinrichtingen gekoppeld is en daardoor feitelijk als één draadomroepinrichting functioneert, wordt met betrekking tot die gekoppelde draadomroepinrichtingen één programmaraad ingesteld door de onderscheidene gemeenteraden gezamenlijk.

Met kijkend nederland wordt vooral geen rekening gehouden in de nieuwe Mediawet waarin een netcoördinator kan bepalen wat er wel en niet op de TV komt, in plaats van de omroepen. De vroegere zendtijdverdeling en onderlinge concurrentie van de omroepen was toch een stuk beter dan de eenheidsworst van tegenwoordig. Tegelijkertijd AVRO, VARA of EO op alledrie de netten is zo'n uitwas. Je zal maar helemaal niks met godsdienst hebben en je komt op N1, N2 en N3 een theoloog van de EO tegen. Knevel is een gedreven mens, maar

3 x tegelijkertijd is toch wat te veel, om maar wat te noemen.

Maar ja, misschien ben ik zo'n ouwe knar die het hanegekraai en het Morgenrood van de VARA mist, Bernard Drukker nooit meer het AVRO orgel hoort bespelen, het NCRV gevoel van Swiebertje en Saar nooit meer zal zien en evenmin kan luisteren naar middaggebed bij de KRO.

De commerciëlen hoef je niet vragen naar hun gevoel voor de kijker, de uitzendingen die de meeste reclame-inkomsten opleveren krijgen daar altijd voorrang. En wees dan blij dat je de onderbrekingen zoals bij Oprah (we gaan er even uit voor de volgende boodschap (van de sponsor)) hier nog mist. De commerciëlen leveren alleen maar overtuigde zappers op.

--
Met vriendelijke groeten,
Ben Doedens

> "Ben Doedens"  schreef in bericht

Reply to
Ben Doedens

Dat zeg ik. 0,6 keer zoveel bereik of 1,3 keer zoveel bereik is ook vergelijkbaar! Jouw zinnetje voegt dus niks toe.

Dat heeft in de praktijk niets te maken met 'digitaal'' op zich. Ook bij analoge tuners ( in tv toestellen en videorecorders) zit er enorm verschil in de zapp snelheid. Dit is afhankelijk van het merk/type. Hetzelfde geldt voor digitale tuners.

Zowel mijn (digitale) satellietontvangers als mijn (digitale) Digitenne ontvangers zappen prima, lekkerder dan de (analoge) tv toestellen die ik heb. (Slechts mijn analoge VHS recorder tuners en analoge satellietontvangers zappen nog ietsje sneller.)

Daarintegen zapt bijvoorbeeld de digitale UPC Mediabox wel heel vervelend. (Helaas is er bij UPC geen keuze voor een ander merk/type, bij andere kabelmaatschappijen en bij Digitenne en satelliet gelukkig wel.)

Daarnaast kan er bij digitale tv meer zijn wat het 'zapp plezier' verhoogd: Bij bepaalde type digitale ontvangers kan men meer dan 1 voorkeur lijst maken. Zodat men voorkeur/ favorietenlijsten kan maken gesorteerd op (zelfbenoemde) thema's zoals 'Film', 'Nieuws', 'Duits', 'Engels' of wat men maar wil. Of bijvoorbeeld iedere huisgenoot die van dezelfde ontvanger gebruik maakt, maakt zijn/haar eigen voorkeuze lijst aan. Ook kan men de hele lijst kanalen met een druk op de knop bijvoorbeeld alfabetisch sorteren.

Ook de EPG ( Electronische Programma Gids) vind ik super handig.

Dat is per kanaal verschillend. Die bitrate ligt dus niet aan 'digitale tv' op zich als die te laag is, maar aan de betreffende omroep en/of provider. Kijk bijvorbeeld eens naar de super digitale kwaliteit van de Duitse of Britse publieke omroepen rechtstreeks via satelliet en je wil daarna waarschijnlijk niet meer via de kabel naar ze kijken.

En bij analoge kabel tv heb je hier ook mee te maken, want vele zenders worden digitaal aangevoerd naar de kabel via satelliet of glasvezel enzo. Kijk eens naar bijvoorbeeld National Geographic Channel analoog op de kabel: bij scenes met veel beweging, zoals bijvoorbeeld water in beeld, zie je het digitale blokkerige van de te zuinig lage bitrate heel duidelijk.

Er bestaan verder trouwens vrijwel geen oorspronkelijk analoge bronsignalen meer. Zodra 11 december de analoge ether zenders uitgaan, zal ook Nederland 1,

2 en 3 overal digitaal aangevoerd moeten worden naar alle kabelnetten. (om vervolgens omgezet te worden naar analoog PAL en digitaal DVB-C)

Bij satellietontvangst spelen deze problemen met slecht ontstoorde tweetakt motoren nooit. Bij digitale kabeltelevisie soms, bij Digitenne alleen als het antennetje te dicht bij de straatkant staat. Antenne aan de achterkant van het gebouw/huis is dan beter. (tenzij daar weer een watertje is waar veel motorbootjes voorbijkomen)

m1z

Reply to
m1z

Allemaal onzin die raad ontstaat uit vriendjespolitiek en meer handen op een buik. Er zit niets objectiefs aan en het is zeker geen doorsnede van de bevolking dat kan ik je verzekeren.. Jij schetst een beeld van hoe het zou moeten zijn en meer niet.

"Ben Doedens" schreef >> Sja, maar ook die programmaraad is weer geen doorsnede van

Reply to
Arie Bombarie

DVB-T- antennetje verplaatsen naar achterkant van het huis/gebouw, zo mogelijk weg dus van waar slecht ontstoorde tweetakt motoren langskomen.

m1z

Reply to
m1z

Daarmee bedoel ik dat ik het tv toestel niet aan- en uit-zet met de afstandsbediening, maar op het toestel zelf. Dat kan wel met de afstandsbediening, maar beter een tv toestel niet op 'standby' laten staan i.v.m. brandgevaar...

m1z

Reply to
m1z

Klopt. Via satelliet is die bandbreedte nog vele malen groter dan via een kabel ooit kan, maar zelfs ook daar op de Clarke Belt is het eindig.

m1z

Reply to
m1z

Bereik analoog is gelijk aan bereik digitaal. Waarbij gelijk betekent: een evengroot deel van de bevolking, ongeveer 98%.

gr, hwh

Reply to
hwh

Klinkt heel mooi. De praktijk is anders. De raden zijn bepaald geen everedige vertegenwoordiging naar opleiding of politieke voorkeur van de bevolking. En deskundigheid blijkt in de praktijk te bestaan uit het feit dat een lid daadwerkelijk over een tv toestel beschikt.

gr, hwh

Reply to
hwh

Hoeveel tv's schat je dat er op 'standby' blijven staan? En hoe vaak heeft dat brand veroorzaakt?

Elke abonnee kan zich opgeven als kandidaat lid. In de praktijk blijkt de belangstelling van de abonnee's voor een zetel in de programmaraden enorm tegen te vallen. Blijven over de lieden die zich zelf belangrijk genoeg vinden om zich wel op te geven. Dat zijn dan niet altijd representatieve vertegenwoordigers van de kijkers, maar dat zijn de kandidaten op de kieslijst voor de gemeenteraden als vertegenwoordigers van het volk ook niet.

Maar ondertussen wordt er wel gescholden op de programmaraad als er beslissingen worden genomen die de kijkers niet bevallen. Welnu, als ze zich niet interessen voor een zetel in die raad, hebben ze niks te zeggen, netzomin als iedereen die niet meer gaat stemmen bij de verkiezingen voor raad, provincie en 2e kamer. Wie niet meedoet verliest zijn stem.

--
Met vriendelijke groeten,
Ben Doedens

Dit nuchtere feit alleen al is vrijwel onbekend. Er wordt niet bepaald ruchtbaarheid aan gegeven! Daardoor krijg je dat bestaande leden of politici nieuwe leden vragen, bij gebrek aan belangstelling.

Het zou goed zijn om in het openbaar (niet een of ander klein berichtje in een huis-aan-huisblad) kandidaten op te roepen en ze een selectieprocedure te laten doorlopen, waarbij kennis van de media een belangrijk punt is.

gr, hwh

Reply to
hwh

???? En de doorsnee van de Nederlandse bevolking heeft overmatige kaas van media gegeten ??? Hoe wil je nu in vredesnaam een doorsnee laten kiezen wanneer je een "elite" selecteert ??? Onzin dus. Verder, hoeveel kaas moet je van media gegeten hebben om zoveel nietszeggende "commerciele" zenders naast elkaar elke

15 minuten commercials te laten uitzenden ??? Niet al te veel lijkt mij;-)))

"hwh" schreef >> Elke abonnee kan zich opgeven als kandidaat lid.

Reply to
Arie Bombarie

On Thu, 26 Oct 2006 16:49:24 +0200, Ben Doedens wrote (in article ):

Dan moet je eens gaan kijken hoe en wie de samenstelling van die raad bepaald wordt! En dan is gelijk duidelijk dat een willekeurige "gewone" burger geen enkele kans maakt en hoogstens er voor de sier inzit.

Reply to
Min.CRM

Vertel eens. Wel graag met feitelijke onderbouwing.

Niks gelezen? Dat staat in de wet.

--
Met vriendelijke groeten,
Ben Doedens

Goeie vraag.

--
Met vriendelijke groeten,
Ben Doedens

Er zijn mensen die daar meer kijk op hebben dan anderen en die komen ongetwijfeld niet allemaal uit de grachtengordel of een andere besloten groep.

Niks elite. Maar als je mee wilt praten over media lijkt het toch redelijk dat je daar wat van weet.

Je geeft hier een mening, geen argument. Voor een belangrijk deel van de kijkers is datgene wat jij nu omschrijft dagelijkse kost. Sterker nog, ze willen niet anders. Ook daar houdt een wijs programmaraadslid rekening mee.

gr, hwh

Reply to
hwh

Waarom je beperken tot de Clarke Belt? Er zijn heel veel andere mogelijkheden, al dan niet geostationair. Ik zou zeggen vrijwel onbeperkte bandbreedte via de satelliet. (op dit moment beperkt door het aantal satellieten in de lucht en 'zichtbaar')

Via de kabel zijn ook nog truckjes uit te halen, zoals bv. een soort van channel-on-demand, waarbij duizenden kanalen via glasvezel tot in de verdeelstations worden gestuurd, en je digibox er maar twee of drie tegelijk over het laatste stukje kabel ontvangt. Maar dat is nog toekomstmuziek.

Momenteel biedt de satelliet het grootste aanbod wat er op dit moment in de beste kwaliteit te krijgen is. En dat zal de komende vijf jaar zeker nog wel zo blijven. Op grote afstand gevolgd door kabel, internet-tv en Digitenne.

Reply to
Marcel