ATmega8 i USB

Myślałem , że się nie da ... znaczy się w prosty sposób.
A tu zaskoczenie. Kupiłem EP 2/2009 i opisany jest tu projekt programatora
AVR na USB,
korzystający z ATmega8 + 12MHz
USB podłączone jest do procka za pomocą trzech rezystorków.

Przydałoby się jeszcze źródło programu.
Jest plik HEX i sterowniki pod windows.

Z ciekawości to uruchomię,
bo nie wierzę, że to takie proste.

Re: ATmega8 i USB

Wpisać w google AVR + USB i cieszyć sie tym co wypluje :-)

Pozdrawiam
Grzegorz

Re: ATmega8 i USB
A czego nie miałoby działać ? jeśli to ten programator o którym myślę i ma
ograniczone napięcie zasilania do 3V z groszami to jest tylko jeden problem,
ATMEGA8 może mieć kłopot z działaniem przy tym napięciu, a kolei ATMEGA8L
nie lubi tak wysokich zegarów, u mnie tak było ale przerzucenie pudełka z
procesorami skutkuje zwykle takim co działa :).
Jeśli zamierzasz się bawić Bascomem to polecam programator na COMa który
jest na liście i konwerter z USB na RS232, wygoda programowania wprost z
Bascoma jest duża :), konwerter kupisz za mniej niż 10zł, części na
programator pewnie koło 2zł a zasilanie programowanego układu można brać z
RSa.
Piotr

Re: ATmega8 i USB

usbasp

AVT zżyna z Internetu?

Pzdr.
--
Marcin Stanisz

"A lie will go round the world before the truth has got its boots on"
Re: ATmega8 i USB

Było już ze 3 lata temu i to jeszcze nawet na AT90S2313:

http://cesko.host.sk/IgorPlugUSB/IgorPlug-USB%20 (AVR)_eng.htm

Są i źródła...

Proste pewnie nie, ktoś przegryzł się przez te kilogramy dokumentacji
protokołu USB żeby to naklepać.

--
RUN"
Press PLAY then any key: