Latest threads in Electronics (Swedish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Windows Movie Maker
Jag använder WMM sedan en tid. Dock är det två funktioner som inte verkar fungera. 1) medhörningen vid inspelning från video källa funkar inte. Mute funktionen är inte kryssad. Andra...

Problem med menyer i Pspice
Har lyckats bli av med menyerna i simulatorn i PSpice, (v 9.1) Se bilden så förstår ni vad jag menar, någon som vet hur jag får tillbaka mina menyer? Har testat att installera om, ta bort...
1
1

Gaslödpenna problem - Weller Pyropen Piezo
Jag har en Weller Pyropen Piezo lödpenna som har några år på nacken. Den har börja krånglat och behöver en översyn, vart vänder jag mig? Den brinner dåligt och vill inte brinna alls när...
1
1

Ekolod
Hej! Ber om ursäkt om jag är lite OT... Jag har en båt (Styrpulpet aluminium) som är försedd med en kombinerad GPS/ekolod. Ett problem är nu att ekolodet inte fungerar i några högre farter....
3
3

Mini-DV, fel på kameran eller banden?
Köpte en Canon MV500 år 2002 och har använt den mycket. Kallas väl Mini-DV, små DV-kassetter med magnetband. Märker att den i vissa fall kan få nåt ryck och så står det "Remove tape" i...
8
8

Hur många Ah i ett R20?
Min lilla båtmotor har ingen generator. Därför driver jag 12V ekolodet med 8 st vanliga ficklampsbatterier (R20, LR20. Vad är det för skillnad förresten?). 8 vanliga standardbatterier brukar...
9
9

Vev till fältapa ?
Nån som råkar ha en vev till en fältapa, eller vet vad jag kan få tag i en ?
4
4

Luxor fjärr SLD156521651
N=E5gon som ligger p=E5 en luxor fj=E4rr SLD156521651? Som funkar bra. Vad kostar en ers=E4ttare? Ej universal! Var hittar man?
1
1

Panasonic vs Philips
Det var nån som föreslog att Panasonics TV-apparater skulle vara bättre än Philips. Gällde antagligen CRT då. Vill bara tillägga att de Panasonic jag sett i butik har haft trist bild, ibland...
2
2

Forum för elektronik
Upptäcker efter ett års frånvaro eller mer från denna grupp att antalet poster verkar ha minskat radikalt. Har det uppstått något forum på nätet dit diskussionen har förflyttats? Finns det...
6
6

Oxid i kulodosa
Hejsan. Nu har det hänt... En av säkringarna (dvärgbrytare) på landet har löst ut. Vid tillslag hördes ett fräsande med efterföljande "poff" och en noggrannare inspektion visade att listen vid...
7
7

Liten FM-radio-mottagare
Hall=E5! Jag har ett litet projekt h=E4r hemma och jag skulle beh=F6va en FM-mottagare som man kan styra med max 4 knappar - typ en s=E5dan som sitter i h=F6rselk=E5por och dylikt; tv=E5 knappar f=F6r...
2
2

Matarskruv
Skulle montera en matarskruv som kunde gå med tidsintervaller. Vilka komponenter behöver man och vad kostar dessa? Jag har tänkt att systemet skulle vara 12 volt. Regulator som man kan ställa...
1
1

en vanlig splitter på TV uttaget (-3.5dB i förlust?)
Kan någon förklara vad som händer med signalstyrkan när man använder en vanlig splitter (2/1) intryckt på kabel-TV uttaget. Resulterar det i en halvering av signalstyrkan? Betyder "-3dB" det på...
9
9

HDTV som monitor, hur gick det?...
Hej igen! Jag hade ju en tråd igång om detta. Nu har jag testat och kan rapportera. Jag kan inleda med att säga att det fungerar *i princip*, dock inte utan invändningar. Miljön: PC: är en Dell...
12
12