Vilken tillverkare för NORDICA 5160 TV?

Den har ett avbränt motstånd i nätdelen(R708)försöker hitta ett schema.

Re: Vilken tillverkare för NORDICA 5160 TV?

Vad sitter det mer i nätdelen och då tänker jag på vilken IC som används,
har du nummer och position på denna och även på drivtrissan.
Kanske kan man på detta sättet bakvägen identifiera chassiet.

Ett annat kännetecken man lätt kan använda om man misstänker att det ett
Vestel, Beko eller något annat chassi tillverkat i Turkiet man inte känner
igen är att se på sladdarna till högtalarna, de är nämligen röda och
kraftiga och har varit så i många år.

/ leifline

Re: Vilken tillverkare för NORDICA 5160 TV?

Det sitter en STR58041 i nätdelen,jag har sett samma i GoldStar men
det är inte samma chassi.Den här TV:n såldes som lågpris-TV av dom
stora butikskedjorna för ca 10år sedan så det borde finnas ett stort
antal ute fortfarande.

Re: Vilken tillverkare för NORDICA 5160 TV?

Har misslyckats med att hitta ett schema till denna, det närmaste
jag kom var ett Goldstar chassi PC-05X2 med STR58041 i nätdelen,
kanske är kopplingen lika fast positionsnumren är olika.

/ leifline

> [...]

| det är inte samma chassi.Den här TV:n såldes som lågpris-TV av dom
| stora butikskedjorna för ca 10år sedan så det borde finnas ett stort

Kanske samma som såldes som Mark , Dixi , Luma bl.a.?
Det jag tänker på är Daewoos chassi.
Titta på kretskortet ifall det inte står CP xxx någonstans.
Ska kolla i lite gamla manualer på måndag.
Återkommer ifall jag hittar något som kan stämma.
/Morgan

Site Timeline