värde på en BO LX2800

Undrar vad en Bang Olufsen biovision LX 2800 kan vara värd.....satte ut en
annons på blocket om att köpa en tv  max 5 år gammal....fick erbjudannde om
ovanstående tv för 3000:- låter ju helknäppt...tv:n är förtusan 15 år
gammal*S*.....herrn som skulle sälja påstod att dom på bo värderat den högre
än så tom.....kan verkligen bo:s grejjer hålla värdet så bra....bara nyfiken
lixom....personligen tycker jag att bo verkar vara detsamma som att betala
för design å rätt ålderdomlig teknik jämfört med tex philips  och sony......

Pelle

Re: värde på en BO LX2800
om
högre
nyfiken
sony......

Du har själv svarat på frågan, troligen blir det så att B&O köper tillbaka
den för 3000 ;-)

Många älskar designen och den "status" det för med sig att äga en B&O och är
villiga att nästan betala vad som helst.
Har ibland kunder som nästan gråtande ber mig laga deras älskade B&O
ME/LE6000
och jag har i dessa fall inte hjärta att ta fram "Servicemanualen till
Philips GR2.2" för att påbörja arbetet, åtminstone inte i deras åsyn.
/leifline

Re: värde på en BO LX2800

en
betala
är

*S* jo han blev skitsur när jag  skrev till honom att han kunde få 500:-
för den om han körde den hem till mig från stockholm.....jag bor i
uppsala.....

Pelle

Re: värde på en BO LX2800
LX5500 - är det nyare och bättre? - 1989

Jag har en kompis som laga sitt för 1500kr men hittar ej reservdelar - bäst
byta hela kortet kanske

en
erbjudannde om
högre