ström-strul: Dator på 12 v i 24v system??

Har en liten grej byggd på ett mini-ITX kort och 55w DC-DCsupply enligt
länk:
http://www.highgreen.nl/products/powersup/powerset.htm

Ska köra den på ett 24 volt system,  har en Mascot-converter (eller va man
säjer) 24 - 12v,
och den ger ut ca 13,5 v när jag mäter på den..

På AC adaptern som var med till ITXdrivningen, står det 12-14v 5,00-4,28A
(TYP 12v 5A)

På sidan står det ju spec 12 v +/- 5% vilket ger ca 11,4v - 12,6 v
tolerans..

ÄR det nog för att den ska "dö" vid uppstart?? Trodde det var värst om man
hade för lite ström..

Vill dessutom ha en "batteribackup" -
Kan man sätta ett MCbatteri på 12v mellan MASCOTen och datorn, och få det
laddat
av mascot, eller finns det ngn färdig fin produkt med laddregulator, från 24
till 12 volt?????

Räcker det med att sätta en "konding" som man kör med i tex bil-ljudsbilar
på ca 1 farad
för att hålla spänningen jämn o uppe??

Tacksam för svar...

OBS - För att kunna svara: Ta bort _nospam_ i mailadressen..
Re: ström-strul: Dator på 12 v i 24v system??

GLÖMDE felsyptomen:

Bootar bra i BIOS o så,  men när Win XP laddningsbilden kommer upp dör den
direkt...
En gång (av ca 5 försök) såg jag bilden i ca 5 sekunder..

Funkar bra när man kör den på 230v ACadaptern..

/david

Re: ström-strul: Dator på 12 v i 24v system??

man

Mät spänningen 12 volten kolla om den är stabil när den dör...
gå in i bios och kolla om den startar om. det finns kanske "PC healt" eller
liknande i bios
kolla spänningen där oxå...

Site Timeline