Timing ISA-buss

Håller på att felsöka på en apparat som använder ISA-bussen för att
kommunicera med olika kort.

Min fråga är:

Finns det någon som vet om data på ISA-bussen skrives/läses på positiv eller
negativ flank (IOW resp IOW)?

--
Michael

Re: Timing ISA-buss

längesadan, men har för mig att det är på negativ flank

Re: Timing ISA-buss
eller

Kolla in www.hardwarebook.net , där finns en översikt över ISA-bussen
som verkar lagom lättläst. För att svara på din fråga så är IOR och IOW
aktivt låga.

Mvh, Magnus

Re: Timing ISA-buss

Jag hittar inget om ISA-bussen där. Kan du ge en mer detaljerad adress?

Jo, det vet jag, men frågan är på vilken flank (positiv eller negativ) som
data läses från eller skrivs till kort på bussen.

--
Michael

Re: Timing ISA-buss

http://www.hardwarebook.net/connector/bus/isa_tech.html
http://www.hardwarebook.net/connector/bus/isa.html

Re: Timing ISA-buss
ISA-bussen
adress?

Lindström hann före, så kolla hans post.

som

Förlåt, det var jag som var lite snurrig. Jag förstod inte riktigt
varför du pratade om flanker, men nu inser jag att det sannolikt var
klockflanker du menade, inte vilket nivå IOR eller IOW har.

Hämtat från Hardware book (där finns även diagram att titta på):
"For read operations, the data is sampled on the rising edge of the last
clock cycle. For write operations, valid data appears on the bus before
the end of the cycle, as shown in the timing diagram. While the timing
diagram indicates that the data needs to be sampled on the rising clock,
on most systems it remains valid for the entire clock cycle."

Mvh, Magnus

Site Timeline