Fjärrkontrollsdekoder

Hejsan..

Då är man sugen på att göra en kombinerad fjärrkontrollstestare, och
avkodare.

Någon som vet vart man kan få tag i de olika koder & moduleringar som
tillverkarna använder?

Finns det något brukligt register?

// Micke Mek

Re: Fjärrkontrollsdekoder

Det enklaste sättet att få diverse information är att kolla upp något
opensource projekt för styrning av diverse prylar.

Linux grunkor är oftast gjorda av folk som delar med sig av sina kunskaper,
till skillnad mot dom som gör Windows grunkor.

Kolla mina manualer om lirc (Linux Infrared Remote Control)

Där finns tabeller över det mesta.

<http://birgerblixt.com/doc/packages/lirc/remotes/

Jag har tyvärr inte orkat uppdatera på länge, så försök hitta motsvarande
sida på orginalsajten <http://www.lirc.org/

/bb

Site Timeline