Ställa in kanaler på luxor tv utan fjärr

Hej!

Det var otroligt vad det skulle vara svårt att lista ut hur man
ställer in kanalerna på min begagnade luxor tv. Det står "remote
controle" ovanför knappsatsen men nagon sådan har vi inte. Hur gör
man?

En beskrivning av knapparna: Förutom siffror 1-9 finns en * och ett P.
Lite längre ner, under volym och bildknappar finns en "dubbelknapp"
som verkar vara för finjustering av kanalen, höger och vänster. Denna
kan jag använda för att hitta alla kanaler men jag kan inte lagra den
på en viss siffra. Två knappar till finns under denna, den ena med en
pil som pekar på en punkt, den andra med en bildskärm innanför
klamrar.

Tacksam för hjälp! Så snart vi får in videokanalen så överlåter vi
kanalerna åt videon.

Martin

Re: Ställa in kanaler på luxor tv utan fjärr
[...]

vad heter modellen?
janne

Re: Ställa in kanaler på luxor tv utan fjärr
vad heter modellen?
janne

Re: Ställa in kanaler på luxor tv utan fjärr

Ja, jag skulle kunna tänka mig att det är en Luxur 5569 som det står i
stora bokstäver på baksidan. På framsidan står det 2002 (och remote
control).

Martin

Site Timeline