Swithat nätaggregat

Hej
Jag har lovat att hjälpa en kompis med ett switchat nätagaggregat till en
Alfa Laval fodermaskin. Alfa rekommenderar ett köp av en ny fodermaskin och
kan inte serva maskinen.
nätdelen är en Astec AC8151  och ger +5V, +12V och -12 V ut troligen ca
110W. Problemet är switchtransistorn på primärsidan som lägger av vid låga
temperaturer. Tyvärr saknas betecning på denna transistor, någon som vet vad
det skall sitta där?
Transistorn är av TO-3 typ.

Tack på förhand
Jonny

Re: Swithat nätaggregat

och
vad
Kanske är korkad, men beroende på mer exact hur mycket du behöver plocka av
vardera spänning, så skulle en PC ATX traffo kunna tjänstgöra... Bara ett
tips, om du inte hittar transistorn.

Lycka till
B!

Re: Swithat nätaggregat

och

Du kan vara ganska så säker på att det inte är transistorn,utan en
elektrolyt på primärsidan.
KANSKE kan den sitta även på sekundärsidan.
Kylspray.

Re: Swithat nätaggregat
Hej
Jag har använt kylspray och det pekar på transistorn. Jag håller med att det
mest troliga är en elektrolyt, men det pekar inte på detta. Jag skall kolla
ytterligare 1 gång.

Jonny
en
låga