Philips 32 PW 8506 Ingen bild eller ljud

När man startar tvn lyser den röda dioden med fast sken,när man sen
trycker
kanal + börjar lysdioden blinka ca 3ggr i sek ända tills man slår av
tv
Inget ljud bild  .Vbat 150 volt endast 90volt.Kommer inte in i
service-menyn
Kollat linje.trissa+regulator TL431 Ok Lite synd att kasta denna
tv,kanonbild innan den pajade.Var kan man hitta komplett manual+error
codes
Hoppas på hjälp Tack på förhand
Hasse

Re: Philips 32 PW 8506 Ingen bild eller ljud

Hej !

Har du någonstans där du kan ta emot filer på strax över 6 till 10Meg
så skulle jag kunna dela med mig av en servicemanual.

/ leifline

Re: Philips 32 PW 8506 Ingen bild eller ljud

Hej Hasse.
Här är ett feltips från Philips om EM2E-Chassit.
Symptom : Doesn't start up or starts up very difficult.

Cure :
When switching 'on' the TV-set (from 'Standby'),
1) it will not start up, or
2) it will start up very difficult.

1) Check diode D6623 on the LSP. If it has a leakage or is shortcircuit,
replace it (BAS216: 4822 130 83757).
2) Check capacitor C2448 (470 pF: 4822 122 31177) on the LSP. It should be
connected in parallel with diode D6623. For earlier PWB's (3104 303 35157)
this was done by hand, so check if this is done properly. Later on, from LSP
.8 onward, capacitor C2448 was integrated in the layout.

Inget roligt chassi att jobba med.
Jag slet mitt hår med en likadan för någon månad sedan , men fick fan inte
ordning på den.
Jag skrev att jag var beredd att byta bort den mot en karta Alvedon , men
ingen nappade.

Det finns f.ö. några service-kit framtagna , Standby,Supply och Line-Kit.
/Morgan

Re: Philips 32 PW 8506 Ingen bild eller ljud
Har du högspänning? Om inte låter det som att HS-trafon gått eller att
sluttrissan för horisontal är kass.

Janne

Re: Philips 32 PW 8506 Ingen bild eller ljud
Morgan
Har manual,fick av Leif
Fick du igång din EM2E,apropå detta Behöver du en karta Alvedon (skojar bara)
Går det att få fram error code med DST fjärren.
Kollade tipsen från inläggen dessa komp var hela.

Re: Philips 32 PW 8506 Ingen bild eller ljud

bara)

Tv:n sparar felkoderna och de går att utläsa i service-menyn.
Starta TV:n och tryck 062596 , sen OSD (i+)-knappen.

Jag har en del tips o scheman till detta chassit.
Stämmer den mejl-adress du angett i din news-läsare?
/Morgan

Re: Philips 32 PW 8506 Ingen bild eller ljud

.
| Starta TV:n

HAHAHA.....
Fan va trög jag är.
/Morgan

Re: Philips 32 PW 8506 Ingen bild eller ljud
Ja adressen är rätt.
Lite svårt att läsa i service menyn,har inte fått igång app
ännu,sitter ock mäter allt vad jag orkar .tydligen så är app i något
skyddsläge,
Men jag tar gärna all info du kan bistå med,dioden blinkar ca 3hz hela
tiden.
mvh hasse

Re: Philips 32 PW 8506 Ingen bild eller ljud
Det bör vara nåt på sekundärsidan som drar ström. Ohmmät mellan
nättrafons jord och katod på varje sekundärdiod.
Janne

Site Timeline