Reservkraft bensin/diesel motsvarande 220 V, 10A

En firma jag anlitat för utredning av en äldre borrad brunn för eget vatten
till en villatomt här i Stockholm säger sig behöva pumpa upp vatten (för ett
vattenprov) med elkälla motsvarande 220 V, 10 A och trög säkring.

Nu finns för tillfället inte tillgång till elektricitet på tomten, ev kan
lång förlängningskabel dras från en granne, men det fordrar ju mänskliga
överenskommelser och då föredras ju i alla lägen tekniska lösningar.

Så nu undrar jag om någon vet om man med god marginal kan få ut motsvarande
220 V, 10 A från ett reservkraftaggregat drivet med bensin eller diesel. I
så fall kunde jag kanske hyra ett sådant från lämplig byggfirma eller
liknande och tillhandahålla till brunnsexperten.

Tacksam för tips!

Anders

Re: Reservkraft bensin/diesel motsvarande 220 V, 10A

vatten
ett
motsvarande
Hej, dom flesta elverk klarar väl att få ut 220V 2500VA. Med dom nyaste
borde du kunna köra dom 2-3 timmar/tank. Men då beror det på vad
borrexperten använder sig av för utrustning. Elektronik är inte lämpligt att
köra på dom.
Mvh Mattias

Site Timeline