Grundig CUC 6360

Hej
Jag har problem med en Grundig TV modell CUC 6360 (City Line Hamburg).
Efter någon minut syns det vita linjer framföralt i övre delen av bilden.
Det är ca 10 linjer med 2 cm mellanrum till nästan mitten av bilden. Bilden
"pumpar" ibland också. Jag hittade en krets på bildrörskortet som var en
dålig lödning på ben 8 som jag lödde om utan någon förändring.

Tacksam för hjälp
Jonny Andersson

Re: Grundig CUC 6360

Bilden

Hej Jonny !

Låter på mig som om det är (IC430 TDA8350Q) IC:n  till vertikaldrivningen
som är sönder eller har dåliga lödningar, mer regel än undantag i detta
chassiet.
Om du går in på:
http://w1.455.telia.com/~u45521195/Tv/GrundigTv.htm
och rullar till CUC6360 så finns det en liten instruktion i högerspalten om
vad som bör omlödas vid service, hjälper inte detta så är sannorlikheten att
TDA8350Q är behäftad med ett fel ganska stor.
/leifline

Site Timeline