Reparationskit för Laserjet ?

Jag har förut läst om att HP skickade ut gratis reparationskit
till vissa modeller som hade felkonstruerad pappersmatning.

Nu har jag en HP laserjet 5L som drar antingen några papper, eller
allihopa.. men att hitta nån info på HP's sida är ju omöjligt.

Kan man få dessa kit gratis fortfarande ? till HP LJ 5L ?
var då isåfall ?

..Om inte, var kan man köpa ett och till vilket pris ?

Re: Reparationskit för Laserjet ?

Dessa gratiskit till Hp-skrivare med stående pappersmagasin 5L, 6L och
110 bl.a. har Hp slutat att bjuda på

På hemsidan där man registrerade sig för att få valfritt antal tillsända
sig står det bara att tjänsten upphört (på engelska)

Så på jobbet har vi två kvar, vad bjuder du?
(OBS, ett dåligt skämt)

Men vill du försöka att konstruera något liknande själv så är det bara
en liten platt plastbit (lite böjlig) ca 5mm-7mm bred och ca 20 mm lång.
På ena sidan en kraftig klisterremsa på andra sidan en lång applikator i
wellpapp. Denna lilla plastbit var fäst i underkanten på wellpappsbiten
med en häftkudde., När man tryckte ner wellpappbiten i pappersmagasinet
så fastnade den lilla plastbiten i botten på magasinet och man drog upp
wellpappbiten igen. Tror man skulle kunna fixa detta med en linjal eller
liknande.

Re: Reparationskit för Laserjet ?

Bor du i närheten av Götlaborg
så kan du pipa till.
Jag har ett antal kvar
Hans

Re: Reparationskit =?ISO-8859-1?Q?f=F6r?= Laserjet ?

Kan köpa en av dig om du kan skicka till stockholm !

Re: Reparationskit för Laserjet ?

Jo jag kan skicka till Stockholm
Hör av dig om du vill ha en.
100 + porto
Hans

Re: Reparationskit för Laserjet ?

100 + porto???
Så det är tillgång och efterfrågan som styr?
Eller, kanske snarare, din ovilja att krångla med att skicka? :-)

Re: Reparationskit för Laserjet ?

Tyckte lilla du det var dyrt??
Fixa en själ då..
Hans

Re: Reparationskit för Laserjet ?

Jag har 2 kvar.

Re: Reparationskit för Laserjet ?

En själ är väl dyrare än så.

Re: Reparationskit för Laserjet ?

Elakt.. men samma svar jag fick från ett annat håll där jag också lagt
ut mina krokar.. :/

Jag kan iofs betala en slant :) ..hittade ett ställe i USA som sålde
kit för $29 plus frakt, vilket är lite mycket, även om skrivaren i
sej är värd mera..

Hmm, om man hade ett foto eller ritning på hur den skulle se ut så
skulle man nog kunna konstruera något själv antar jag..

SVårt när man inte har en aning :)

Re: Reparationskit för Laserjet ?
says...

Det skulle vara intressant om du kunde förklara lite närmre var och hur
plastbiten sitter.

Kid.

Re: Reparationskit för Laserjet ?

Rakt ner i pappersmagasinet (botten) centrerad. När man sätter i papper
i magasinet så landar det på denna plastbit

Ca. 9 mm x 20 mm tjocklek som plasten i en petflaska (den med 4 kr pant)
Av bredden 9mm är ca 2 mm vinklat nedåt i ca 45 grader, falsad(?) längs
de 20mm den är lång.
Ska kika närmare på jobbet imorgon.

Re: Reparationskit för Laserjet ?
says...

Hej Ron!

Det låter mycket intressant! Vi har nämligen två stycken HP LJ 5L i
familjen. Båda med samma symptom, OM man har typ 30+ papper i magasinet
funkar dom hjälpligt, men när det bara är ett tiotal papper kvar så vill
dom mata igenom hela bunten på en gång. Det är tydligt att det måste
klämma till på något sätt i botten på magasinet.
Ser tacksamt fram mot mer info.

Kid.

Re: Reparationskit för Laserjet ?

Kom och köp varm korv!!!