klydd med newsgroup...

Hej..

Flyttade o kunde således inte använda min gamla newsserver. blev tipsad om
usenet (usenet2.ath.cx), och det funkar väl skapligt när man ska hämta
meddelande, men varför kan jag inte svara på ett inlägg o bifoga det som
tidigare skrivits?  Använder samma klient som innan, d.v.s. Outlook express.
går det att ändra eller finns bättre servrar?

Mvh Johan

Re: klydd med newsgroup...
När du skriver "o bifoga det som tidigare skrivits" menar du
då att du bifogar föregående inlägg som bilaga eller menar du
att du forsätter att skriva på samma inlägg?
Det är nämligen två skillda saker, vissa news-servrar tillåter
inte några bilagor/attachments.

Re: klydd med newsgroup...

jag menar att fortsätta på tidigare meddelanden.. Somd et är nu måste jag gå
in o ändra i text OCH rubrik såd et inte ser likadant ut.. annars får jag
inte iväg det..

   klydd..

Mvh Johan

Re: klydd med newsgroup...
On Wed, 6 Oct 2004 23:08:03 +0200, "Johan Stenkilsson"

Alla inlägg har en identitet i en newsserver och om man
byter server har den tydligen annan idtentitet på inläggen.
Du nog får radera allt i OE och börja om från början.

Re: klydd med newsgroup...

det är också gjort, men det hjälper inte..
testar nu om det går o fortsätta på ett inlägg, som det ska göra.. inte
funkat innan iaf..  Mvh Johan
===

Nepp, det gick inte..  denna gången stod där istället: "More included text
than new text, not posted"

Jobbigt.. vilken kinkig server..

Mvh Johan

Re: klydd med newsgroup...

<cut>

Varför inte testa individual.net i stället?
Fritt efter registrering. Kolla på http://individual.net /.
Har fungerat perfekt för mig sedan BBB stängde ner sin newsserver, och kan varmt
rekommenderas!

/ mw

Re: klydd med newsgroup...
On Thu, 7 Oct 2004 11:51:51 +0200, "Johan Stenkilsson"

Ja nu vet jag!
De har lagt in en spärr för att slippa otyget med att folk inte
orkar redigera bort text i citataten som inte är relevant.
OE-användarna är extremt dåliga på att redigera bort i citaten
och låter allt gammat finnas kvar.  Det är ett otyg!
Det fungerar som så att du måste skriva mer text än citatet.
Mycket bra finess.

Re: klydd med newsgroup...

Google har detta att säga.
http://www.google.se/search?hl=sv&q=%22article+not+posted+-+more+included+text+than+new+text%22&btnG=Google-s%C3%B6kning&meta =

I get a "441 Article not posted - more included text than new text" error.
What does it mean?

This error is caused by quoting too much text in a reply. This message
is generated by the news server and means that you are quoting too much
text from the original posting. Reduce the amount of quoted text so that
it is less than the amount of new text, and the error will disappear.

http://helpdesk.wisc.edu/page.php?txt=1&id66%9#winvn2

My replies on a newsgroup are met with a notice "A News NNTP error:
Article not posted - more included text than new text". What's the score?

Well the message is very obvious. What happens is that some newsprograms
indeed refuse to do the posting if you have written less than quoted.
The solution is as obvious. Quote more judiciously.

But what if you absolutely need to quote more? First be very sure about
it! The quote character usually is ">". Try changing it. How to do that
depends on your environment. I'll leave finding out the rest up to you.

http://www.uwasa.fi/~ts/http/quote.html

Site Timeline