Audio omkopplings box RCA

Jag söker en box med 3-4 par RCA kontakter ingång och en utgång för
att välja källa för en förstärkare med en ingång. Clas Olhsson har en
dylik box - jag söker något lite "bättre" (om det finns). Har problem
att söka på nätet då jag inte vet vad en dylik box brukar kallas på
svenska (audio switch/selector på engelska). Man kan se det som en
passiv förförstärkare utan volymkontroll...

Ronny

Re: Audio omkopplings box RCA
On 18 Jun 2004 12:52:30 -0700, in swnet.teknik.elektronik,

"audio switch" eller audioswitch funkar väl hyfsat på svenska också?
:)

"audioomkopplare" och "audio omkopplare" ger också träffar.

--
May all spammers die in horrible pains!

Re: Audio omkopplings box RCA

Linjeväljare?