ML2035C programmerbar sinusgenerator

ML2035C  programmerbar sinusgenerator, är det någon som
har en sådan liggandes eller vet var det går att köpa?
Jag har redan kollat Elfa Bhiab etc utan resultat.

Någon liknande krets fungerar också bra då jag mest tänkte
labba med den.

Re: ML2035C programmerbar sinusgenerator
Kretsen  är gammal som gatan. utvecklingen har gått enormt framåt.

Idag finns det motvsarande DDS generatorer som klarar 12-16 bitars
amplitudupplösning och enorma frekvenser (> 100 MHz ) men i princip
samma funktion, d v s man laddar in ett digitalt ord (oftast 32 bitar)
som ställer utfrekvensen, så man kan ha millihertz upplösning trots att
frekvensen går upp till många megahertz.
jordning och pcb layout kan dock vara känsligt , men
kolla på www.analog.com de gör massor av sådana kretsar.

är dock lite tunnt med sådana kretsar på elfa mm. kanske samples ? eller
ett snällt samtal till svenska agenten.

/rickard

Re: ML2035C programmerbar sinusgenerator

Tack för tipset!

Site Timeline