20:30 Är det dags att tända allt

Klockan 20:30 kommer det att finnas överskott på ström i landet när en massa tokar skall släcka, så det är viktigt att hålla igång elförbrukningen. Därför måste vi tända allt vi har i el-väg av solidaritet med el-arbetarna. Kom själv på att det bara var 80 W i ute-belysningen, men har bytt till 150W och tände den redan på dagen. Nedsläcknings-spektaklet är ju bara att protestera mot.

Mikael Forsberg

=E4r en

=C4r polisen beredd p=E5 alla brott....

Reply to
buss100

Brottslingarna är säkert det i vart fall. Men nu är det väl inte så många som ställer upp på det där jippot längre. Det blir nog bara effektfull reklam med några stora skyskrapor eller liknande som ger lite bilder att sända, annars är det ju bara tok. Vi behöver snarare producera mer el för inte minst alla i världen som inte ens har det.

Nu är den 20:30 så jag skall gå och sätta på ugnen också. :)

Reply to
Mikael Forsberg

"Mikael Forsberg" ha scritto nel messaggio news:

Det är bra, bara du nu lovar att inte ha i gång något mellan klockan 2:00 och

3:00 i natt.

Ditt engagemang i frågan är förövrigt föredömlig, även om den bara yttrar sig i form av en prepubertal trotsighet mot en fullkomligt obetydlig symbolhandling. Men bara det att du är medveten om aktionen är ju en seger för miljön. Moder Jord (och din elleverantör) tackar dig för visat intresse.

--
"Jag fruktar att detta adelsmöte inte ens skulle kunnat förmå sig
  att rösta för ståndsriksdagens avskaffande."

inte KWP skrev 2010-03-27 23:11:

Det prepubertala måste väl ändå alla inse är att släcka ljuset en timme och leka med stearinljusen.

Reply to
Mikael Forsberg

=E4r en

Jag t=E4nde fem extra lampor kl 20:31-21:11.

-- Hugo Fernbom

Hugo Fernbom

Hehe, ja vi i norden brukar inse att vi behöver el.

Bra sida du har och intressanta länkar. Kan säga att jag läser ganska mycket på servrar där över också, fast jag kanske läser mest sidor om politik.

Reply to
Mikael Forsberg

"Mikael Forsberg" skrev:

Kul att du gillade min sida!

Jag var mycket aktiv på Usenet 1997-2001, men har sedan dragit ner på det. Det var nästan första gången sedan 2007 jag kollade i "mina" grupper igen.

--
Hugo Fernbom

http://www.fernbom.com/hugo/
Hugo Fernbom

Mikael Forsberg skrev:

Jag körde mitt dieselelverk några timmar extra.

Reply to
Avos

Avos skrev 2010-03-29 06:30:

Det är ju bra med lite extra koldioxid också eftersom det växer bättre då. Själv ligger jag på stamnätet och får väl både kärnkrats-el och vattenkrafts-el, med något inslag av svajig vindkrafts-el också kanske. Dieselverk funderar jag fortfarande på att köpa ett i reserv men det går inte att ha lite dyrare prylar stående utanför här, det är folktomt men fin väg som kan locka icke önskade gäster emellanåt. Å andra sidan går min ström via en säkerhetsprioriterad anslutning med stor dieselbackup, så mer än någon timme kan jag aldrig bli utan ström.

Reply to
Mikael Forsberg

Hugo Fernbom skrev:

Många musiklänkar, men hur kan du ha missat grooveshark?

GLUDEN

Reply to
GLUDEN

"Hugo Fernbom" ha scritto nel messaggio news:

Svampmannen (Fungo Hombre) har återvändt!

Förresten! Brukar du också uppvisa stigmata nu inför påsken?

--
"Jag fruktar att detta adelsmöte inte ens skulle kunnat förmå sig
  att rösta för ståndsriksdagens avskaffande."
inte KWP

n.

inte KVP: Var =E4r dina svenska tecken?

Reply to
buss100

Jo, en del missar t.o.m. jag! :) Den kommer med vid n=E4sta uppdatering dock.

-- Hugo Fernbom

Hugo Fernbom

Ja, lite grann i alla fall. Vi f=E5r se hur permanent det blir.

Nej, faktiskt inte!

-- Hugo Fernbom

Hugo Fernbom

De syns inte p=E5 Google, men de syns p=E5 "vanliga" news-servrar.

-- Hugo Fernbom

Hugo Fernbom

"buss100" ha scritto nel messaggio news:

Jag skickar inte med nagra attabitarstecken i mina inlagg eftersom det tar for mycket bandbredd i ansprak. Vill du se svenska tecken i mina inlagg maste du rita ringar och punkter pa din skarm med en fin tuschpenna.

--
"Jag fruktar att detta adelsmöte inte ens skulle kunnat förmå sig
  att rösta för ståndsriksdagens avskaffande."
inte KWP

"inte KWP" ha scritto nel messaggio news:

Det var ett tag sedan jag kunde läsa headrar som en infödd men jag ser inget galet här.

--
"Jag fruktar att detta adelsmöte inte ens skulle kunnat förmå sig
  att rösta för ståndsriksdagens avskaffande."
inte KWP

r inget

Reply to
buss100