Kodak photo CD

Funderar på att köpa en LG kombinerad DVD/Video spelare. I annonsen står det
att den klarar "Kodak photo CD".
Är detta samma som jpeg eller har Kodak ett eget format?

/Fredrik

Re: Kodak photo CD

Eget gammalt format.

Re: Kodak photo CD

Det är ett eget format, mycket bra sådant.. tyvärr så vill kodak
inte släppa det fritt vilket gör att det är svindyrt att skapa photocd-skivor.

(Visst, det finns "hack" för att göra det själv, men jag menar mer att ett
fotolabb fixar det åt en från nagativ/positiv, med en riktig trumscanner.)

Jag kan ju säga att den PhotoCD-demoskivan från kodak jag har nånstans är dom
bästa digitala bilderna jag *NÅGONSIN* sett, alla kategorier, och den skivan
är väl cirkus 15 år eller nåt nu..

Site Timeline