DVD-spelare, råd

Jag tänkte införskaffa en dvd-spelare och tar tacksamt emot råd om vilken.

Krav: maxpris ca 5000 klara SVCD spela mp3 klara brända skivor (cd/dvd) regionfri

DVD-Audio är en fördel

Den kommer främst att användas som vanlig cd-spelare så bra ljudkvalitet är viktigt medan jag inte är riktigt lika kinkig med bildkvaliten. Apropå ljud så antar jag att alla dvd-spelare är försedda med vanliga RCA-anslutningar? (Blev lite förvirrad av en hemsida jag besökte.)

Reply to
Duke

"Duke" skrev i meddelandet news:bhq5lf$20kv0$ snipped-for-privacy@ID-203755.news.uni-berlin.de...

är

Finns inte så mycket att välja på om man vill ha DVD-audio (under 5000kr) Denon DVD-1600 DVD-Audio-spelare 4998kr

Sara

vilken.

ljudkvalitet är

Det kan inte vara idé att göra såhär istället:

1.) Köp en bra CD-spelare för 4200 kronor 2.) Köp en billig, men fullt duglig DVD-spelare som är regionsfri, klarar SVCD och brända skivor samt att spela upp MP3. Bildkvaliteten kanske inte är densamma som en dyrare DVD-spelare, men absolut fullt tillräcklig.

Jag har aldrig sett någon DVD-spelare utan RCA-kontakter för ljud, fast jag har heller aldrig letat efter någon. :-)

Mvh, Magnus

Reply to
MA

"Magnus Söderman" skrev i meddelandet news:1fzwkyq.100iye0whwyvoN% snipped-for-privacy@telia.com...

Tack för tipset, den verkar ha alla funktioner jag är ute efter och lite till för ett lågt pris, ska kika lite närmare på den.

Reply to
Duke