Privileged instruction i ic-prog

Har byggt Taits classical programmerare och tänkte använda ic-prog men får
hela tiden Warningsmeddelandet: Privileged instruction. Har prövat andra
version av ic-prog men ingen skillnad. Jag har provat att strunta i
meddelandet men det verkar inte fungera att programmera PICen. Har någon
någon erfarenhet av detta??

--
=========
mvh Harald

Kör du möjligen XP eller W2K? Man kan inte använda I/O-instruktioner direkt från
ett vanligt program där, och det är vad ic-prog gör
gissar jag. Lösning - kör under Windows 98 eller 95.

Re: Privileged instruction i ic-prog

från ett vanligt program där, och det är vad ic-prog gör

...eller kolla om det finns en version av programmet som är avsedd för
NT/2000/XP som använder drivrutin för I/O. (...som man egentligen skulle
göra i 95/98 också, men eftersom man inte tvingades göra det där så var
det svårt att få någon att göra det...)

--
Olof Lagerkvist
ICQ: 724451
Re: Privileged instruction i ic-prog

från ett vanligt program där, och det är vad ic-prog gör

Man kan prova ett program som heter Userport som befriar valfria
i/o-adresser från systemet. "Har det själv".
Steve

http://www.littlesounddj.com/awkiawki/index.cgi/UserPort

Re: Privileged instruction i ic-prog
Jag kör XP och det kan vara något med I/O det konstiga är att jag får detta
meddelande redan när jag startar ic-prog...
Nu har det hela löst sig eftersom jag behöver programmeraren för en
skoluppgift och nu har skolan uppdaterat den gamla programmmeraren så att
jag kan programmera min krets. Men jag kanske återkommer senare då jag vill
göra en programmerare för egen del...

får
direkt från ett vanligt program där, och det är vad ic-prog gör