Död Pioneer DEH-P8400MP

Kan man göra några upplivningsförsök på en sådan
apparat?

Jag har ström in på alla sladdar som skall vara inkopplade.
Trycker man på SRC knappen så drar den ytterst lite ström.
Och det verkar som om den försöker trigga igång någonting,
men mer än så blir det inte.

Om man manuellt öppnar fronten med hjälp av kugghjulen på insidan
när strömmen är avslagen, så åker den snällt tillbaka till stängt läge
igen när man kopplar på strömmen.

Altså är den inte helt död elektriskt sett.

Har ni några tips?
Delar av schema?

Vänligen // Micke Mek

Re: Död Pioneer DEH-P8400MP

: Jag har ström in på alla sladdar som skall vara inkopplade.

På den röda sladden (tändningsström) sitter det en resistor innanför det
lilla plasthöljet.
Är det helt?

:
[...]

Tyvärr inte.
Jag har aldrig haft nöjet att jobba med denna modellen.
Vanligtvis monterar jag/vi in dom i bilar till kunder, sen hör vi aldrig av
dom igen....hahaha..
(läge för misstolkning).

: Delar av schema?

Servicemanual har jag i pdf-format , dock är det 8Meg stort.
Klarar ditt mejlkonto det??

/Morgan

Re: Död Pioneer DEH-P8400MP
Jo, jag har spänning efter resistorn..
Har även provat att koppla förbi detta strömbegränsningsmotstånd.

Jo, mitt mailkonto  service  at   koaxial.net    klarar av så stora mail.

Det vore hel hyggligt att försöka överlista denna apparat..

// Micke

av

Re: Död Pioneer DEH-P8400MP
Är det en CD-spelare?
/Janne

Re: Död Pioneer DEH-P8400MP
Ja, det är en CD-spelare och MP3 spelare..
Hela kittet.

// Micke

Re: Död Pioneer DEH-P8400MP

Min Pioneer DEH-P8400MP vägrar spela mina cd & mp3 skivor hyffsat(hackar).
Någon som har haft det problemet? Provat att bränna på olika sätt också, men
med samma resultat.

Re: Död Pioneer DEH-P8400MP
Har du prövat att rengöra laserlinsen?
/Janne