Zakłócenia

Witam, mam spory problem z komputerem, podczas pracy (tylko przy uruchomionym komputerze na czuwaniu tego nie ma) zakłóca odbiór telewizji z dekodera (tzw satelity) najlepsze jest to że wystarczy trochę nim poruszać (obudowa bigtower na kółkach) aby złapać najlepsze ustawienie i problem znika na jakiś czas. Nie mam pojęcia co powoduje te zakłócenia możliwe że wiatraki w obudowie??

Paweł pisze:

Na początek proponuję sprawdzić czy komputer jest podłączony do gniazdka z wyzerowanym bolcem. Jeżeli nie to podłącz go do takiego gniazdka.

Pewnie komputer jest czymś połączony z tym telewizorem co im wyrównuje masy (np. ob są podłączone do wspólnego wzmacniacza audio, albo wyjście TV komputera podłączone jest do telewizora).

Jak telewizor podłączony jest (choćby pośrednio) do kablówki lub anteny zbirczej, to trzeba odseparować przewód antenowy od telewizora (są dostępne separatory w sklepach).

Reply to
Tomasz Pyra

Jest podłączony do takowego, jest listwa z szeregiem filtrów itp (nie wiem czy to faktycznie działa ale jest coś takiego), pozatym nie wiem czy to ma jakieś znaczenie skoro jak przesune komputer troche w lewe lub w prawo albo pod kątem ustawie to zakłócenia znikają lub się minimalizują...

Nie nic z tych rzeczy, komputer stoi w drugim pokoju jakieś 8 metrów w linii prostej, zaznaczam że zakłócenia pojawiają się tylko przy odbiorze telewizji za pomocą dekodera (popularny talerz i jakiś receiver)

Do kablówki też nie jestem podłączony, mieszkam w domku jednorodzinnym a programy "łapiemy" z takich tradycyjnych anten (jakiś pręt z odnogami śmiesznymi ale to nie siatkowa)

Dodam jeszcze że kabel łączący dekoder z talerzem przebiega w ścianie mojego pokoju jakieś 2 metry od obudowy (ściana działowa z płyt kartonowo gipsowych). Zakłócenia objawiają się głównie w postaci szumu, obraz nie ulega znaczącym zmianą, pojawiają się szumy. Zawsze gdy stanę blisko komputera w linii prostej między nim a telewizorem, zakłócenia znikają jakby moje ciało stanowiło jakiś ekran.. pomocy...!

Paweł pisze:

A listwa jest podłączona do uziemionego/wyzerowanego bolca w ścianie? I czy instalacja elektryczna w domu faktycznie jest dobrze uziemiona?

Jako źródło bym podejrzewał zasilacz komputera (trzeba spróbować z innym), albo ewentualnie te wentylatory. Możesz bez szkody dla komputera na krótki odłączyć po kolei wentylatory żeby zobaczyć czy to nie któryś z nich.

Reply to
Tomasz Pyra

Witam,

A czy listwa jest podłączona do gniazdka ze "sprawnym" bolcem ?

A czy kolega wie, że zaburzenia mogą być przewodzone i promieniowane . Wszędzie tam gdzie płynie prąd zeminny, a w szczegółności szybkozmienny powstaje pole magnetyczne i ellektryczne, które bardzoładnie indukują zaburzenia.

Pzdr Andrzej

Reply to
Yanek

Powitanko,

Do uwag poprzednikow dolaczylbym jeszcze jedna: sprawdz kabel (najlepiej wymieniajac) od dekodera do TV. U mnie byly zaklocenia tylko na TVN (slyszalem rozmowy z obslugi stacji postojowej metra;-)), na pozostalych programach obraz i dzwiek - zyleta. Sprawdzilem wszystko i pomyslalem, ze to kablowka mi daje jakies smiecie. Przyszedl fachowiec i stwierdzil, ze pewnie kabel. Popatrzylem na niego z politowaniem, przeca kabel sam zagniatalem, ale gosc go wymienil i... bylo OK.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

O uziemienie bym się nie martwił i to raczej wykluczył, spróbuje z tymi wentylatorami, oczywiœcie nie będzie możliwoœci odłšczenia wentylatora od zasilacza ale mam inny więc spróbuje je podmienić, odezwę się jak już wypróbuje wszystkie możliwoœci... Użytkownik "Tomasz Pyra" snipped-for-privacy@spam.spam.spam> napisał w wiadomoœci news:fdidgc$54i$ snipped-for-privacy@news2.task.gda.pl...

ale przecież pisał, że problem znika po zmianie ustawienia komputera. To by się w ten sposób nie objawiało. Pytanie do autora wątku: czy zakłócenia występują również, gdy komputer jest w stanie czuwania (zamknięty system, ale fizycznie nadal podłączony do zasilania). Proponuję spróbować sprawdzić... klawiaturę (!) tzn. pomanewrować trochę kablem, ewentualnie odłączyć i sprawdzić wtedy te zakłócenia.

Reply to
krychu

Panowie, niesamowite, jak poradził "Pawel "O'Pajak" wymieniłem kabel od TV do dekodera (zamieniłem go na euro) i problem znikną!! Nie mam pojęcia jak to się dzieje ale autentycznie problem zniknął po wymianie tego kabla!!

[...]

Nie, problemu nie było w stanie czuwania i ten pomysł z klawiaturą też odpada, mam ją na szufladzie i często bywa tak że nią ruszam bez efektu na tv, odkąd wymieniłem ten kabel od dekodera moge ciągać komputer po całym pokoju (o ile kable pozwalają) i nie ma w związku z tym żadnych zakłóceń, dziwne ale to prawda!!