wysokoprądowa do akumulatora samochodowego

Witajcie.

Taki temat: jest przetwornica samochodowa 12V -> 230V, 2kW mocy ciągłej (Technaxx Sine TE22). Ale nie chcę kloca na stałe montować do pojazdu.

Widział gdzieś ktoś gniazdo i wtyczkę, które uciągną taki prąd?

Reply to
Adam

W dniu 30.09.2022 o 23:08, Adam pisze:

Np:

LordBluzg®🇵🇱

W dniu 30.09.2022 o 23:08, Adam pisze:

LordBluzg®🇵🇱

W dniu 30.09.2022 o 23:08, Adam pisze:

Pamiętaj, że przy 170A ciągłego i 350A chwilowego prądu nie tylko wtyczka jest ważna ale i każdy centymetr kabla.

Reply to
Andrzej W.

200 A - sam sobie odpowiedz...

Swoją drogą - 2 kW z 12 V to wyjątkowo zły pomysł.

Na ile "się przyjęło" robić instalacje akku dla domu, na 48V? Ostatnio taką widziałem, ale przecież dla jakiegoś czajnika 3kW to nadal > 60A.

Reply to
Mateusz Bogusz

W czym przeszkadza że 60 albo 100A? Taki prąd to tylko do przetwornicy. Potem proporcjonalnie mniejszy. W galwanizerniach kilka woltów i tysiące amperów i działa.

Reply to
Zenek Kapelinder

Dnia Sat, 1 Oct 2022 09:11:02 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

W terenówkach bywają takie przetwornice. Nawet, jak się czajnik podepnie, to nie jest duży problem. A jak coś mniejszego, to pobierany prąd jest sporo mniejszy. W Pajero miałem najmniejszy chyba alternator - a miał coś około 160A.

Sporyka się też terenowki bez przetwornic, ale z wyciągarkami. Bywają tam silniki po kilka kW. Oczywiście nie mam na myśli "mechaników", spiętych ze silnikiem spalinowym, tylko zasilane swoim elektrycznym silnikiem.

Miałem w Pajero niewielki dwucylindrowy kompresor. Potrafił przypalić bezpiecznik 75A.

Oczywistym wydaje mi się, że jeśli ktoś posługuje się takim sprzętem (w sensie wysokiego zużycia prądu), to powinien choć trochę wiedzieć. Tak, jak oczywistym jest, że nie zasila się takiej choćby przetwornicy wielometrowymi kablami, bo chyba nikt rozsądny nie jest przysłowiową "blądynką" ani Edisonem ;)

Przetwornica do sporadycznego użytku, raczej do popędzenia jakiegoś mniejszego sprzętu typu wiertarka czy szlifierka. Ale żeby się nie bała prądu udarowego przy klasycznym szczotkowym silniku starego typu. Jak będzie potrzeba popracować dłużej (np. kilkanaście minut ze szlifierką

1500W), to będzie odpalony silnik spalinowy, aby doładowywć akumulator.
Reply to
Adam

pytanie czy te 2kW to kW metryczne czy takie skośnookie/z przymrużeniem oka ;-) ?

Reply to
Michal

W dniu 2022-10-02 o 11:18, Michal pisze:

Adam