Uszkodzenie płyty

Co mogło się uszkodzić na płycie głównej przez podłączenie wiatraczka 12V zamiast 5V do sterowania wiatraczkiem od procesora i od systemowego.

Dostałem taką do naprawy i nie wiem czy naprawiać czy poprostu zasilić te wiatraki z zasilacza.

Pozdrawiam

Reply to
zyziotm

Użytkownik "zyziotm" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:bjg64e$3i4$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Możesz zadać pytanie bardziej w języku polskim? Bo nie bardzo Cię rozumiem...

Piotrek.

Uszkodzenie polega na tym iż podpinając teraz wiatraczek do płyty nie działą (płyta nie daje 5V).

Pozdrawiam

Reply to
zyziotm

Sprawdzałeś napięcie woltomierzem? Jesteś pewien, że płyta nie daje napięcia? Jeśli rzeczywiście tak jest, że płyta nie daje napięcia TYLKO na wiatraki a reszta jest jak najbardziej OK, to ja bym zasilil je z zewnątrz, tj. bezpośrednio z jakiegoś wolnego złącza 5V

Piotrek.

Zapewne sie czepiam, ale wiatraczki w komputerze dzialaja pod 12VDC :)

Sun, 7 Sep 2003 22:57:20 +0200 jednostka biologiczna o nazwie "zyziotm" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Wiatraczek do sterowania wiatraczkiem ? Hmm ciekawy uklad... :-)

Reply to
BLE_Maciek

Monday, September 08, 2003, 10:34:01 AM,"Maciej 'Kangur' Wieńszczak" nastukał(ła):

MKW> Zapewne sie czepiam, ale wiatraczki w komputerze dzialaja pod 12VDC :) Dokladnie tak. A niewiele wiatraczkow 12V ruszy na 5V. 12V to napiecie zasilania WSZYSTKICH wiatrakow dolaczanych do plyty glownej: Czyli procesora i chassis fan - jedyne 5V jakie moga byc (a i rzadziej niz rzadko) to wentylki do chlodzenia kart graficznych.

MKW> -- MKW> Pozdrawiam, Kangur MKW>

=?Windows-1250?B?o3VrYXN6IEJvbGVzdGE=?=

racja wiatraczki wszystkie były na 12V ale ten większy był od zasilacza popłynšł większy pršd i spaliły się bezpieczniki smd przy każdym z gniazd. Już naprawiłem dzięki za zainteresowanie

Pozdrawiam Tomek

Reply to
zyziotm