TOPSwitch (TOP203YAI) - jak sprawdzić gada jednego?

Naprawiając monitor z uszkodzonym torem odchylania chciałem "unieszkodliwić" czasowo układ nadzoru braku sygnału, tak aby mi nie wyłączał głównego zasilania po kilku sekundach od włączenia... Na płycie w okolicy zasilacza znalazłem układy odpowiedzialne za "stand-by" i kontrolę zasilacza, między innymi układ scalony TOP203YAI... Niestety jak tylko przytknąłem sondę woltomierza do pinu "control" tego scalaka w stanie "po wyłączeniu" zasilacz się włączył i już się nie wyłącza...

Wiem, niby to chciałem uzyskać :-)))) Ale nie na stałe! Nie ma bola - musiałem jakoś uszkodzić ten układ mierząc... Ale dlaczego? Czyżby miał gadzinowiec jakąś niezabezpieczoną bramkę MOSFETa na wejściu? Pewnie go uwaliłem mierząc względem masy, ale po drugiej stronie przetwornicy :-(

Czy ktoś wie jak dziada sprawdzić czy dobry nie mając oscyloskopu? Tu znalazłem opis układu, ale jeszcze go nie przestudiowałem

ktoś znał te układy, wiedział jak sprawdzić i zechciał mi zaoszczędzić czasu i myślówy to chętnie posłuchałbym opinię.

Ech... tak to jest jak się chce "naturę" przedobrzyć - zamiast podłączyć wyjście kompa do monitora przy naprawianiu zachciało mi się bawić z zasilaczem i mam za swą zuchwałość nagrodę :-(

p.s. Gdzie dziada kupić? W swoich okolicznych sklepach go nie mam :-(

Reply to
Pszemol

"Pszemol" napisał:

Przemol - zepsułeś kolejny monitor. Daj se luz, idź pobaw się z rybkami... :-D

MSPANC

Reply to
GrzesieG

Oj Grzesiu, Grzesiu... Po pierwsze: jaki "kolejny" zepsułem? A po drugie: nigdy nie zdarzyło Ci się czegoś uszkodzić przy naprawianiu "przypadkiem"? Po co takie niemiłe komentarze?

Reply to
Pszemol

"Pszemol" napisał:

No przecież był uśmieszek, o taki :-D Poprzedni jak pamiętam Viewsonic 19", zepsułeś odchylanie. Zdarzyło się, nie przeczę.

Reply to
GrzesieG

Czyli z uśmieszkiem możemy już sobie wszystko powiedzieć?

Nie zepsułem - przyniesiono mi zepsuty...

No właśnie... mi też :-)

Reply to
Pszemol