Usunąłem wirusa

Temat raczej do rozważań akademickich. Zdarzyło mi się po raz pierwszy usuwać wirusa z maszyny CNC.

Reply to
Desoft

Użytkownik Desoft napisał:

Jak machina oparta o M$ Windows to nie dziwota :-)

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk

To nie, ale strach się bać jakie mogą być konsekwencje. Producenci maszyn i oprogramowania jakoś się nie przejmują.

Reply to
Desoft

Grzegorz Kurczyk pisze:

Wsiadł facet do samolotu, wyciągną laptopa, włączył. Wstał Windows i mówi: Wykryto nowe urządzenie bluetooth Airbus A350, czy skonfigurować? ;)

Reply to
TomaszB

Użytkownik "TomaszB" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:fqe2tr$hon$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Hm... co to za komputer? Zła konfiguracja czy zasady bezpieczeństwa? Nadchodzi ta chwila, w której sterowniki PLC będą w stanie łyknąć wirusa...?

Tu jest napisane pismem obrazkowym:

Michał

Desoft pisze:

No ale na czym oparta? PLC czy Embedded PC? I jaki system?

Reply to
Mario

No właśnie - co to za system? I jak tam wszedł wirus?

Leszek

Reply to
Leszek

Leszek pisze:

Widziałem maszynki z Dosem i okrojonym W98 to bym się nie zdziwił.

Reply to
Mario

spoko, mnie juz nic nie zdziwi po tym, jak sie okazalo, ze elementem spamujacym jest... oscyloskop, ktory zlapal jakiegos worma (oczywiscie nie sam z siebie zlapal, ale dojdz tu, kto sie bawil...).

Reply to
Marek Lewandowski

spoko, mnie juz nic nie zdziwi po tym, jak sie okazalo, ze elementem spamujacym jest... oscyloskop, ktory zlapal jakiegos worma (oczywiscie nie sam z siebie zlapal, ale dojdz tu, kto sie bawil...).

nie ma sie co smiac - duzy oscyloskop zazwyczaj robiony jest na bazie windows, do tego by archiwizowac dane umeiszcza sie nagrywarke - znam co najmniej jeden przypadek gdy na takim oscyloskopie, caly departament zrobil sobie katalog do sharingu i nagrywal oraz trzymal na nim swoje mp3... to kwestia swiadomosci i elementarnej odpowiedzialnosci uzytkownikow...

Reply to
PAndy

hoax

ktos sie dowiedzial ze siec dla pasazerow i siec sterujaca maszyna (CAN AFAIR) sa gdzies tam polaczone i od razu dorobil do tego urban legend.

Reply to
PAndy

Pan PAndy napisał:

Ostatnia moja styczność z siecią Airbusa 330 wyglądała tak, że jak tylko zacząłem wciskać coś w pilocie, to mój ekran zrobił się czarny i pokazał się na nim napis:

Batch file E:\APP_DIR\STARTAPP.BAT missing Strike ane key when ready . . .

Żaden key na moim pilocie nie był jednak any, dopiero jak steward poszedł i coś wcisnął, to się zresetował cały samolot. No, może nie cały, ale

335 monitorów pokazywało jak bootuje się system. Zrobiłem sobie pamiątkowe zdjęcie.
Reply to
Jarosław Sokołowski

tylko ze to dotyczy wewnetrznej sieci dla pasazerow - tu raczej sugestia idzie w kierunku sterowania krytycznymi z punktu widzenia samolotu i samego lotu funkcjami...

Reply to
PAndy

Desoft pisze:

kiedyś urzędowałem w małej kanciapie przy laboratorium na jednej z uczelni. Niestety pomieszczenie to miało jedną wadę - brak sprawnej wentylacji, o usprawnienie której nie mogliśmy się doprosić. Aż któregoś pięknego, ciepłego i słonecznego dnia okazało się, że "siadła" dokładność systemu do obrazowania położenia kolonoskopu, którym w ramach swojej pracy doktorskiej zajmowała się moja koleżanka. Szefostwo długo medytowało co się mogło stać, aż stwierdziło, że to sprawa upałów, więc nagle znalazły się pieniądze, i to o dziwo nawet na klimatyzator. Jednak ona nie pomogła systemowi - dalej pokazywał bzdury. Prawdziwą przyczyną był wirus - w środku systemu siedział windows 98 :-)

Reply to
Michał Baszyński

Ale co - podlaczona do internetu, do sieci wewnetrznej, wsadziles zarazona dyskietke ?

Windows 2000 ?

Pan PAndy napisał:

Temu nie przeczę, ale...

...ale pierwszy raz spotykam kogoś, kto w *dowcipie* o facecie z laptopem w samolocie doszukuje się na poważnie sugestii na temat organizacji sieci pokładowej. A dowcip ten ma brodę chyba dłuższą od bin Ladena. (Nowye Airbusy 380 maja przy każdym fotelu zamontowane gniazda USB, ale ani nie leciałem jeszcze tym samolotem, ani nie słyszałem żadnego dowcipu na ten temat.)

Reply to
Jarosław Sokołowski

Sieć, ale przeszedł penem z danymi Windows XP Wszystkie maszyny są w sieci wewnętrznej większość z winXP - sinumeriki, trochę DOSa i jedna na Herosie.

Reply to
Desoft

Jak to w maszynach: PCet przemysłowy. Zasady bezpieczeństwa zawiodły

tego się obawiam.

Reply to
Desoft

Jedynie słuszny :-) nawet Haidenhain jeżeli daje maszynę dwuprocesorową to pracuje ona na windowsie (chyba 2000) normalnie z jednym procesorem chodzi na Herosie.

Reply to
Desoft

hehe - ja tego powaznie nie traktuje - czytalem juz jednak ze sa ludzie ktorzy sie boja latac airbusami wlasnie z tego wzgledu i chyba nawet ktos tam z Airbusa dementowal...

Reply to
PAndy